Annons

pris på sony f717?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har kollat på prisbilden på just F717 eftersom jag är intresserad av att köpa en sådan.

Att köpa en kamera via internet i USA och ha leveransadress i Sverige tror jag inte är någon vidare bra ide. Man kan nog utgå ifrån att det blir både moms och tullavgift, om det blir billigare ändå när man räknar hemma så tror jag att priset i USA är oseriöst (se andra diskussioner i detta forum). Ska man köpa i USA bör man ha en leveransadress i USA och sedan ta hem den i bagaget "begangnad".

Vad jag förstår så erbjuder Sony USA bara en garanti på 90 dagar, sedan får man köpa en förlängning av handlaren. Sony USA:s garanti gäller inte utanför USA och Kanada.

B&H foto erbjuder en garanti på 1 år men då får man skicka kameran till dem om det skulle vara fel på den. Hur det i det fallet fungerar tull osv. när kameran skall skickas tillbaka vet jag inte.

Trots att jag åker till USA med jämna mellanrum så verkar ett köp i Tyskland vara att föredra. Då blir det inga problem med tull eller moms samt att garantin gäller. Prisskillnaden mellan seriöst pris i USA och Tyskland uppskattar jag till ca 1500 kr.

Detta var bara min åsikt i frågan.

Lycka till
Mats
 
tack för ditt inlägg mats! jag skulle mkt väl kunna tänka mig köp från tyskland, men jag vet inte riktigt var jag ska börja leta. Jag har hittills fått intrycket att elektronik är dyrare i tyskland, men efter din kommentar ska jag ta och titta en gång till.

har du kanske några sidor med prisjämförelse, som gäller tyskland? eller kanske några andra tips, om vi nu går över till att diskutera prisnivån i tyskland..? ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.