Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på hotellbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Skall göra en fotografering för vårat lokala hotell, deras rum, lokaler och vid ett senare tillfälle även lite produktbilder, nu är jag nystartad och har dålig koll på vad jag skulle kunna ta för detta jobb, hur skulle ni göra? Ta timpris eller styckespris för dom bilderna han vill ha? vill ha lite tips på detta, vore jättesnällt

Räkna ut ett rimligt timpris, fundera på hur många timmar det kan ta (inkl allt arbete), multiplicera och ge beställaren en paketpris.

Tänkte ta ett timpris 400kr /timme för tiden jag lagt ner på fotograferingen samt resa, sen kan jag väl ta ett styckpris för bilderna 200kr/st ? Låter detta som en rimlig affär? vet inte än hur många bilder det rör sig om som han kommer vilja ha.

Tänkte ta ett timpris 400kr /timme för tiden jag lagt ner på fotograferingen samt resa, sen kan jag väl ta ett styckpris för bilderna 200kr/st ? Låter detta som en rimlig affär? vet inte än hur många bilder det rör sig om som han kommer vilja ha.

Det tycker jag är en vettig prissättning - dessutom lik min (om vi pratar ex.moms). Högre pris är enligt mig inte motiverat om du är nystartad och därmed oetablerad. Detta är ju dessutom ett viktigt jobb för din framtida marknadsföring.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar