Annons

Pris på företagsfotografering 23 anställda

Produkter
(logga in för att koppla)

sikis

Aktiv medlem
Lite fundersam på vad för pris man ska ta. vet inte ritkigt vart jag ska vända mig för att hitta nå liknande.

Har fotograferat 23 anställda på ett företag. bilderna redigeras till angiven storlek, och före det extraherar jag och bytter ut bakgrunden till en vit bakgrund som passar till hemsidan.

Bilderna är 23 porträtt bilder som ska användas på websidan över personalen..

men vad bör man ta i bettalt.. nån som gjort nå liknande jobb nån gång,????

MVH
Fundersam

En fundering som kanske inte hjälper dig just nu....varför förhandlade du inte pris INNAN du påbörjade arbetet ?

Nu sitter du i en otroligt dålig förhandlingssituation eftersom de vet att du tagit bilderna och lagt ner tiden.

Jag har för mig att det även står timpriser i BLFs folder (och du hänvisar till den på din hemsida så jag antar att du har tillgång till den) så utgå från den och hur många timmar du lagt ner så får du ihop en prislapp.

Jo vet att man ska förhandla pris innan men nu vart det tyvärr inte så...känner uppdragsgivaren till viss del coh vi båda vill ju givet ha en vin vin situration, han vet att jag inte haft enskild firma så länge mm å så vidare och är inte ute efter att blåsa mig så väl känner jag den ansvarige, vi har fört en dialog och frågan dök upp, och vi kom fram till att vi vill veta ungeför vart det borde ligga så löser vi det så båda blir nöjda. men vart ungefär borde priset ligga så att säga det är det som är frågan, ett riktipris.

Hittar inget i blf:s prislista. kasnke läser igenom den allt för dåligt :/ får nog läsa ännu en gång.

Frågan är under vad i blf:s ista man ska gå efter. för användningsområdet å så?

Akerstrom skrev:
Jag har för mig att det även står timpriser i BLFs folder (och du hänvisar till den på din hemsida så jag antar att du har tillgång till den) så utgå från den och hur många timmar du lagt ner så får du ihop en prislapp.
Vet inte om jag fattat fel men jag har inte blf:s prislista säljer inget så jag har ingen nytta av den.

Vad brukar du debitera normalt? 4-500kr/h+moms är vad som behövs för att du skall få en 2-300kr/h i fickan.

Det är svårt att ta något annat än tim debitering då ni inte kommit överens om något annat innan du gjorde jobbet. Att försöka få ut någon "royalty" eller så kan du nog glömma om du vill få fler jobb av honom.

vart mer pajkastning i denan tråd än ett vetigt svar om någon gjort nå liknande jobb elelr har nån att referar till :/

Mikaels förslag är nog det bästa!

Då det är en företagare som är kund så vet han vad han brukar ta eller vad timmarna kostar när han blir anlitad. Ger du honom en bra rabatt på ett verkligt pris så borde han förstå att du gett honom ett mycket bra pris och han kommer att vilja anlita dig igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar