Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pris på föreläsning
- Trådstartare gost
- Start datum
Priserna varierar otroligt. Det enklaste är att fråga skolan vad de brukar betala. De har säkert en budget och hamnar du långt utanför den med ditt krav blir det inget av.
gost
Aktiv medlem
Priserna varierar otroligt. Det enklaste är att fråga skolan vad de brukar betala. De har säkert en budget och hamnar du långt utanför den med ditt krav blir det inget av.
Jag förstår att det är väldigt varierande, frågan jag borde ställt är kanske, tar man ungefär samma timpenning vid föreläsning som vid fotografering?
//Göran
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Samma timpenning kanske, men för en bra föreläsning krävs det mer timmar för förberedelser.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Väldigt olika
Svår fråga. Kan säga att vår skola köper in föreläsningar som varierar från 1h till heldagar. Pris mellan någon tusenlapp upp till kanske 15-20000/föreläsare. Föreläsare inom ämnet och liknande ämnen som t.ex naturföredrag kan ta allt från 500 kr upp till 6-7000 för en timmes föreläsning på kommunala inrättningar som skola, äldreomsorg och liknande. Det är svårt att rekomendera något pris!
Jag har fått förfrågningar om att föreläsa om fotografering. Vad kan man ta betalt för det? Är det praxis med samma pris till både kommunal skola och privat/företag?
Svår fråga. Kan säga att vår skola köper in föreläsningar som varierar från 1h till heldagar. Pris mellan någon tusenlapp upp till kanske 15-20000/föreläsare. Föreläsare inom ämnet och liknande ämnen som t.ex naturföredrag kan ta allt från 500 kr upp till 6-7000 för en timmes föreläsning på kommunala inrättningar som skola, äldreomsorg och liknande. Det är svårt att rekomendera något pris!
Jag förstår att det är väldigt varierande, frågan jag borde ställt är kanske, tar man ungefär samma timpenning vid föreläsning som vid fotografering?
Precis som med en föreläsning så ska all tid runt omkring också betala sig. Men sen måste man alltid se på saken ur kundens perspektiv.