Annons

Pris på beg eos 5 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Tja.
Jag har en eos 5 i fint skick som jag ska göra mig av med men jag vet inte vad den kan vara värd ?

den är i fint skick.
3 objektiv
sigma 75 - 300 1:43 5.6 ( lite halv nött )
canon 24mm 1:2.8 ( fint skick )
tamron 28 - 80 1:3.5 - 5.6 ( fint skick )
blixt 430 ez ( spricka i glaset )
vertikal grepp
stativ ( gammalt )

vad tror ni man ska sätta för pris ?

Jag kan inte hjälpa dig med pris direkt men ett förslag är att titta dels här på fotosidan vad andra tar och sedan även kolla hos de som säljer begagnat via intenet. Du hittar flera länkar här på fotosidan. På detta sätt borde du få en känsla var du kan lägga dig prismässigt.

MvH

Benny med två eos5

Jag tycker att du skall känna efter lite själv vad du tycker att det är värt.. Vad kostade det nytt? Hur snabbt vill du bli av med dem?

Gå ut med ett lite högre pris än vad du tror att du kan få.. Det är lättare at gå ner i pris om folk tycker det är dyrt än at gå upp.. Sedan finns det ju nästan alltid prutmån på sånna prylar, tänk på det;)

Jonas, med en 5:a

Jag tror faktiskt att du kommer att få ut mer om du säljer paketet i delar än om du säljer det i klump faktiskt. Risken finns ju dock att du blir sittande med exempelvis ett sigma 75-300 eller nått...

Jag är inne på min tredje EOS 5, den första blev stulen bara några veckor efter jag köpt den 1994, den andra finns kvar men är mycket sliten, den tredje köpte jag för några månader sedan för runt 2800 kr med VG 10. Prisbilden har verkligen förändrats från den första till den sista.

Tror tyvärr inte att du kommer få så mycket mer än det för huset med greppet. Det finns ju ganska mycket analoga kameror ute på begagnatmarknaden nu. Däremot kan det ju finnas intresse av att köpa objektiven fristående... 24an är ju intressant även för digitalkameraanvändare...

Mvh

Jalle

ANNONS