Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris FA 50 1.4

Produkter
(logga in för att koppla)

wowtip

Aktiv medlem
Såg precis att Cyberphoto höjt priset från 2195 (tror jag) till 2775 kr. De har samtidigt gått från att ha haft bland de lägsta priserna för det på prisjakt.se till att vara dyrast.

Någon som har någon idé om vad som kan ha motiverat denna 30%iga prishöjning?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=61909

Surar lite, då jag hade planerat att köpa det från dem... Men men...

Kanske inte så stor skillnad för du får det fraktfritt om du tar koden.Men att höja priset var ju inte bra.Men det funkar bra hos cyber. Har handlat mycket där och snabbt går det.

Ja jag har också köpt en del av dem och handlar gärna hos dem igen. Bra pris plus bra service gjorde det till ett enkelt val, men nu vet jag inte.

Man kan få den för 300 - 400 kr billigare på Scandinavian Photo, Dustin eller Fotovideo, inklusive frakt.

Mina huvudleverantörer är Cyberphoto och Scandinavian. Jag köper där det är billigast. :)
Båda har varit bra mot mig. Har inte haft problem med någon av dem.

Kan inte det ha att göra med att den gluggen går/gått ur produktion? Det är ju en extremt populär lins bland oss Pentaxianer så dom lär ju få dem sålda ändå.

FA 50 f/1.4:an görs fortfarande av och till.
Den är inte i reguljär produktion, alltså den görs inte löpande ett visst antal varje månad (som flera DA objektiv görs). Istället så tillverkas den när det har samlats ihop ett visst antal beställningar från distributörerna och då gör man en sändning.

Jag vet dock inte hur det kommer att gå med den när DA 55 f/1.4:an lanseras (vilket sker senare under sommar eller början av hösten). Men, så länge som den är populär och beställningar fortsätter att trilla in så tror jag inte att de lägger ner den.

Jag har ingen förklaring till Cyberphotos prishöjning. Om andra följer efter så kan det handla om något som valutakurser, men om Cyberphoto är ensam om höjning. Ja, då är det något internt med Cyberphoto. Vet ej.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar