Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris för studentbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

www.tille.se

Aktiv medlem
Hej!

Jag sitter och funderar på vad som är en rimlig kostnad för studentfoto. Tänker mig att ta åtta bilder i ett mindre album och kanske kombinera detta med en eller två förstoringar 18x24. Kanske möjligt att byta ut en förstoring mot 10 tackkort.

Eventuellt också ett erbjudande om att kombinera studentbilder med balfotografering.

Någon som har ett prisförslag. Svårt att veta rätt nivå.

M v h
Patric

Hej!
Tack för ditt svar. Det är väl ungefär där jag kommer lägga mig i pris. Grundpriset blir något lägre men med två förstoringar och tackkort landar det nog kring 1000.-
Känns bra att veta att det inte blir för billigt.

Patric

hej, jag tar 1600-2000 kr för en sån plåtning men med digital leverans. album och förstoringar ingår inte...
jag tycker att du är för billig, höj priset.
Lycka till!
//
Nina

Happy Horse skrev:
hej, jag tar 1600-2000 kr för en sån plåtning men med digital leverans. album och förstoringar ingår inte...
jag tycker att du är för billig, höj priset.
Lycka till!
//
Nina

Hej!

Vad ingår i din "digitala leverans"?
Hur många bilder i vilken upplösning?

hälsningar Jesper

Jag levererar alla bilder som är bra men lovar minst 20 bilder i 300 ppi, jpgformat och ca 10 Mb/bild på CD.
//
Nina

Happy Horse skrev:
Jag levererar alla bilder som är bra men lovar minst 20 bilder i 300 ppi, jpgformat och ca 10 Mb/bild på CD.
//
Nina
Då tycker jag att du är alldeles för billig. Du förlorar ju chansen till alla efterbeställningar.

Jag tycker förvisso att 1000:- är för billigt också om både album, förstoringar eller tackkort ingår också.. Typ 500:- till tycker jag eller bort med förstoringar/tackkort i paketet.

Jag brukar ta 800 kr för 8 st 12x12-bilder i ett album. Utöver det tar jag 350 kr för 10 tackkort och 300 kr för en 18x24.

Till studenten brukar jag göra ett paketpris på 995 kr för album + tackkort eller album + 2 st likadana 18x24-förstoringar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar