Annons

Pris för jobb?

Produkter
(logga in för att koppla)

Embel

Medlem
Hej!
Jag studerar grafisk design/foto i England och har precis blivit tillfrågad om jobb där, och kunden undrar vad jag skulle ta betalt.

Men jag har ingen aning om vad för pris jag borde ta! Dels för att jag aldrig gjort betaljobb innan, eller tagit den här typen av bilder på beställning...

Det han vill ha är produktfoton på två uppsättningar av visitkort/brevhuvuden, omslag för musikalbum och illustrationer/design i A3 storlek (han är grafisk designer).

Vill inte avskräcka honom med något hutlöst pris, men vill inte heller sälja mig själv billigt. Förslag? :S
 
det finns prislistor från blf/sf som du kan få en uppfattning vad priset kan vara. Vilket pris du ska ta är omöjligt att säga eftersom jag har ingen aning om vad du kan leverera.
 
det finns prislistor från blf/sf som du kan få en uppfattning vad priset kan vara. Vilket pris du ska ta är omöjligt att säga eftersom jag har ingen aning om vad du kan leverera.

Blf/sf?

Jag kan ljussättning och fotografering i studio om det säger något, haha.

---
Stryk det, lyckades hitta Blfs hemsida. :p
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.