Annons

Pris för brölops fotografering??

Produkter
(logga in för att koppla)

Ackemannen

Avslutat medlemskap
Hej jag har fått äran att fotografera ett brölop och jag undrar vad man ska ta i betalt jag vill ju inte överdriva med priset men jag vill ju inte häller vara jätte billig jag vill ju få någongting för det
Mvh Axel
 
Hur långt är ett snöre?

Priset skall väl motsvara ungefär din kunskapsnivå och beror väl också på om du fotat bröllop tidigare. Rannsaka dig själv så hittar du nog en bra nivå.

Tänk också på att dagen är viktigare för dom än för dig.
 
Vad skall du fotografera?

Själva akten, bara studiobilder eller kanske även festen?

Efter som det skiljer 8 timmar mellan studiobilder och alltihop är nog svaret hur långt är ett snöre...

Hur skall du leverera bilderna?

Du får nog beskriva ditt uppdrag, vad som förväntas i form av efterarbete mm. Dlå slipper du snöre-svaret..
 
Okej jag har inte fotat bröllop förrut och jag tycker själv att jag tar bra bilder kanske en 6:a på en skala till 10
jag ska fotoa i kyrkan vid middagen och vid festen och jag får mat och allt sånt av dom ochså givet vis förstår jag att dagen är viktigare för dom en för mig.det va ju därför jag skrev att jag hadde fått äran ;)
jag skulle även ta fram bilderna men det kanske man ska göra med dom så att dom får välja vilka bilder dom vill ha ??
jag hade tänkt 1000 kr plus framkalning eller är det för mycket??
 
Ni som svarar, tänk på att det (enligt presentationen) är en kille på 14år som frågar.
 
Jag tycker inte att 1000 kr låter för mycket. Fundera på vad du tycker att du är värd per timme och räkna sedan hur lång tid som du kommer att lägga ner på bröllopt. Middagen kanske inte riktigt räknas full tid eftersom du ändå äter, men du landar kanske på 50-100 kr i timmen.

Vad tjänar en 15-åring som är barnvakt en kväll?
Vad tjänar en 15-åring som jobbar med att dela ut reklam?

Jaja, ena fallet är troligen utan moms och andra med moms.

Hur mycket tänker du ta för bilderna? Får de alla bilder gratis på CD-skiva eller får de köpa framkallade bilder av dig till ett vettigt pris per bild?

Sedan kan du ju fundera på hur väl du känner brudparet. Är det familjens närmsta vänner så kanske priset går ner något, som en present liksom, och är det avlägset bekanta kan priset gå upp något. Det här är svårt eftersom man inte vill prestera dåligt i förhållande till hur mycket man tar betalt.
 
Jag tycker inte att 1000 kr låter för mycket. Fundera på vad du tycker att du är värd per timme och räkna sedan hur lång tid som du kommer att lägga ner på bröllopt. Middagen kanske inte riktigt räknas full tid eftersom du ändå äter, men du landar kanske på 50-100 kr i timmen.

Vad tjänar en 15-åring som är barnvakt en kväll?
Vad tjänar en 15-åring som jobbar med att dela ut reklam?

Jaja, ena fallet är troligen utan moms och andra med moms.

Hur mycket tänker du ta för bilderna? Får de alla bilder gratis på CD-skiva eller får de köpa framkallade bilder av dig till ett vettigt pris per bild?

Sedan kan du ju fundera på hur väl du känner brudparet. Är det familjens närmsta vänner så kanske priset går ner något, som en present liksom, och är det avlägset bekanta kan priset gå upp något. Det här är svårt eftersom man inte vill prestera dåligt i förhållande till hur mycket man tar betalt.

_________________________________________________________________________
Det är exakt så jag kännar man vill ju inte ta för mycket betalt
det är nämligen en av våran skolas fritids ledare som har frågat mig
men om man räknar timmpenning så är kanske en 100 lagom eller??:)
 
Om det är ditt första uppdrag/bröllop så tycker jag att du skall göra det gratis! Föreslå sedan efteråt att han/hon betalar en slant för vad de tycker det är värt. Då blir alla nöjda och du har fått enbra erfarenhet. Tids nog kan du få bättre betalt om du gör ett bra jobb. Detta blir ju också ett en bra referens om du lyckas. Det är lika mycket värt som betalningen.


_________________________________________________________________________

Det är exakt så jag kännar man vill ju inte ta för mycket betalt
det är nämligen en av våran skolas fritids ledare som har frågat mig
men om man räknar timmpenning så är kanske en 100 lagom eller??:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.