rannug
Avslutat medlemskap
Har fått en fråga om man får använda en av mina bilder och lasergravera den på en gravsten.
Tycker väl att det kan gå bra, men anser att jag bör få en skälig ersättning.
Nu går funderingarna vidare om jag kan begära ersättning av kunden - alltså den dödes anhöriga och fler stenhuggeriet.
Min tanke är att jag begär en skälig ersättning av kunden och ber att få veta om stenhuggeriet vill köpa bilden och erbjuda den till andra.
Om stenhuggeriet är vill erbjuda bilden till andra bör den betala minst ett pris som rimmar med SFR:s prislista. (det skulle bli 4-5000 kr i så fall).
Kan lägga till att bilden är väldigt omtyckt. Den finns på flera arbetsplatser och hem. T o m på serveringsbrickor.
Synpunkter och tips emottages tacksamt.
Kollade med det "troliga" stenhuggeriet. Dom sa att dom använder bilder som kunden lämnar in.
Det blir alltså INTE aktuellt att begära ersättning från stenhuggeriet.
Men då blir frågan om priset för kunden ändras/höjs? Vad kan jag begära?
Tycker väl att det kan gå bra, men anser att jag bör få en skälig ersättning.
Nu går funderingarna vidare om jag kan begära ersättning av kunden - alltså den dödes anhöriga och fler stenhuggeriet.
Min tanke är att jag begär en skälig ersättning av kunden och ber att få veta om stenhuggeriet vill köpa bilden och erbjuda den till andra.
Om stenhuggeriet är vill erbjuda bilden till andra bör den betala minst ett pris som rimmar med SFR:s prislista. (det skulle bli 4-5000 kr i så fall).
Kan lägga till att bilden är väldigt omtyckt. Den finns på flera arbetsplatser och hem. T o m på serveringsbrickor.
Synpunkter och tips emottages tacksamt.
Kollade med det "troliga" stenhuggeriet. Dom sa att dom använder bilder som kunden lämnar in.
Det blir alltså INTE aktuellt att begära ersättning från stenhuggeriet.
Men då blir frågan om priset för kunden ändras/höjs? Vad kan jag begära?