Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

pris för att fotografera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rebecca25

Medlem
Jag har fått ett uppdrag om att fotografera "mat". Kunden vill ha ca 100 bilder, som de kan välja mellan. Jag sa imorgon att jag skulle nämna ett pris. Fotograferingen kan väl ta en timme ungefär. Sen tillkommer ju efterredigering. Jag är ingen utb fotograf utan håller på att lära mig och jobba ihop lite bilder. Jag har ingen aning om vad jag kan ta för pris... Någon som vill hjälpa mig med det? Det är en gammal vän också, så jag vill inte ta ngt överpris. Utan lite mindre vad en yrkesfotograf skulle ta.

Tacksam för alla svar. :)

okej, jag tog i kanske ;) haha
Men han kommer nog vara där och lägga upp eller så gör vi det tillsammans. Alltså det är bröd som ska fotograferas, så att det är inte så mycket mer. Som sagt så är det en vän till mig och jag är ingen yrkesfotograf. Ska jag verkligen ta 900 kr i timmen plus moms?? Det låter mkt. Hade mer tänkt kanske 500:- i timmen.. oj, det är så svårt det här.. :)

är det 100 olika rätter?
isf no chance... det är ju nästan 2 per minut...
Ska du använder samma ljussättning???

många frågor????

900 timmen tycket jag oxå plus moms!

nä, det är på bröd, som jag vet.. Jag vet tyvärr inte så mycket mer. Vi pratade lite snabbt innann och skulle prata mer imorgon. Han ville ha 100 bilder som de kan välja på... så jag väljer väl ut de bilder som är bra. Så ni tycker 900 kr plus moms, även om jag inte är en yrkesfotograf?

Yerligare en amatör! :)

Hoppas på att du skriver lite mer om hur allt gick till och hur många bilder det blev... allså så mycket info som möjligt. Och vad priset blev tillslut.

Glöm nu bara inte att du inte lägger på moms om du inte har F-skattesedel.

Din kompis ska då skicka ca 2/3 av din "lön" till skattemyndigheten som ersättning för sociala avgifter och preleminärskatt.

Så säger du 900kr/tim så får du 300kr i handen.

Säger du 30kr/bild får du 10 kr osv...

ANNONS