Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

prisökning på 5DMII?

Produkter
(logga in för att koppla)

dajli

Aktiv medlem
Enligt forumet på DPR så verkar det som att personer som förbeställt 5DMII i USA, Canada, Australien har fått reda på att kamerans pris är höjt med runt $300, beroende på valutaförändringar mot yenen. Är det någon som hört något om det här, alternativt har någon koll på hur yenen förändrats mot kronan på sistone? Runt 2000:- extra är nog osäkert om jag betalar iaf i så fall...

Tja, den som lever får se. Om den höjs så mycket som en krona hoppar jag av, och det är vi nog MÅNGA som gör.
Jag försöker mentalt förbereda mig för att betala avin från posten. Nästan så man har mardrömmar.
Den kostar trots allt ohyggligt mycket pengar för oss fattiga amatörfotografer.
Dilemma för Canon som gärna vill ha alla sina Yen för kameran. Valutakarusellen hade de nog inte räknat med.

kommer förhoppningsvis att sjunka i pris ett par månader efter lanseringen och då får man ett batterigrepp på köpet

jag har iaf gjort min beställning till ett bestämt pris, det är inte jag som ska behöva göra en valutaförsäkring.

i mitt fall har jag lagt handpenning på en vara till ett bestämt pris, jag tror nog att det kommer att hålla...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar