Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Previewknapp i Lightroom 3!

Produkter
(logga in för att koppla)

Robowski

Medlem
Var f*n är previewknappen i Lightroom 3? Alltså så att man kan se före och efter en justering! Vill inte ha bilderna i splitläge, över eller under varandra. Bara före och efter, precis som i Adobe camera raw! *sliter av mig håret*

Tacksam för svar!

Jag kör svensk version på mac och där är det skift-s. Annars kan du väl gå in i Visa>Före/Efter>Endast före så borde kortkommandot stå där.

Ja, jag kör ju Lightroom på en pissig plast HP. Men kortkommandot ska vara "\", men det funkar inte. Det går ju inte att gå in i menyerna vartenda gång. Någon som har en aning, om vad detta kan bero på och hur jag ska göra, för att slippa bli grå och skallig?

Mvh Robert

Prova "Y" vilket visar före-efter bredvid varandra. "alt+Y" visar ovanför varandra. (gäller svensk version i Windowsmiljö.

"Shift+S" visar före. Samma kommando igen ger efter. Och det fungerar faktiskt relativt snabbt på min trötta gamla "traktor" till maskin.

Senast ändrad:
Under Develop har du History ovanför det Snapshot. I snapshot kan du lägga in en utan nån ändring och ett par med ändringar. Varje snapshot går uppdatera med aktuella ändringar och växla mellan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar