Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PRESS STOP - Dave Hogan goes Digital!

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Jag är inte överdrivet överentusiatisk inför överentusiastika switchers. Det spelar inte så storr roll hur stort "namnet" är, eller vilken switch det handlar om - det är svårt att befria sig från känslan att det är en rapport av typen "Tack för senast".

Hur som helst - Dave Hogan goes digital.

Det är anmärkningsvärt hur lite man egentligen vet - aldrig hört namnet förut... ;)

Men brukar det inte vara så att även de mest inbitna och på gränsen till antagonist, ser nya möjligheter och upptäcker att den digitala världen erbjuder snabba lösningar och hög kvalité. Därmed inte sagt att den skulle vara så överlägsen som vissa låter gällande.

Dave who? :)

Han har inte haft något inflytande på mitt foto hittills, så jag tror inte han har det efter hans kamerabyte heller.

Det är kanske så att det är film-vännerna som är mest oroade över att deras kompisar byter till digitalt, vi som redan är digitala har ju gjort valet redan och uppskattar fördelarna.

En inte helt oväsentlig skillnad är att dom flesta av oss bekostade bytet själva medan proffs som Dave H och andra är sponsrade av kameratillverkare. Det kan ju påverka beslutet, och märkesvalet, en aning och göra det mindre trovärdigt om man vill tolka nyheten negativt på något sätt. Annars är det bara att gratulera, bra utrustning i kompetenta händer, det kan väl inte skada.

http://www.davehoganphoto.com/

Det är väl ballt att Sony exakt som andra tillverkare ansluter fotografer i reklamsyfte via dela ut gratisgrejor så märket blir vidare känt..Så gör ju Canon samt Nikon redan idag långt ner i fotovärldens nivåer för underhålla proffsen med utrustning.. Inte alltid gratis iofs. men ändå till finfina priser..Så detta va ju kul...

Detta är enligt mig stort att dom fått denna snubbe på kroken...

Killen fotar kändisar ju. Ungdomar kommer se hans bilder. Fans kommer se kamerahusets speciella form.. Och idag har Nikon tack vare "modefeeling" i märket fått en stor framgång..Alla ungar vet vad en Nikon D40 D60 är snudd på..

Så detta är rätt stort så sett om killen gör ett bra jobb med märket..

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto