Annons

Presidentens fotograf ! Svt

Produkter
(logga in för att koppla)

blueman

Aktiv medlem
hej fotovänner ..

fler som såg dokumentären på svt om Presidentens fotograf ? fick en enorm längtan efter dokumentärfotografi ... sicket arbete dessa män och kvinnor gör ..en reflektion är att det digitala lär underlätta arbetet enormt jämfört med de tidagare fotostabarnas arbete ...
....... och han använde canon minnsan ..

Om du missa finns den på svt Play ... klart sevärd ! ! !

fridens

fredrik L

En annan presidents fotograf

Kan ni hitta "Shooter" av David Hume Kennerly (Newsweek Books 1979) så köp den!

Kennerly var president Fords fotograf, blev en nära vän med presidentparet, vann ett Pulitzer Price -72 och knäppte de mest fantastiska bilder.

Jag vågar inte ens antyda vilket kamerafabrikat han använder.... :)

Mkt intressant dokumentär! Riktigt grymma kort han tagit, kliade i fingret efter den dokumentären.

Kul att se att både Obamas och Kanads hovfotograf körde Canon ;)

Vilken kille Pete Souza!

Vilken jobb!
Vilken fotograf!

Mycket interessant dokumentär!
Ett fotografi betyder ofta mer enn tusinde ord...................
.......det fattade Nixon ( :) ) och andra.....

Jag såg dokumentären igår! Får bara hålla med om att det kliade något enormt i fingrarna efteråt. Bilderna var grymma, och det är bra det med tanke på vilket slit det ligger bakom! 8-10 000 bilder i veckan, eller vad var det? (för hela teamet då, men ändå)
Detta var ju även andra(!) gången han är presidentens fotograf om ingen uppmärksammade det.

Och som alltid vill jag bara ha mer filmer av detta slag. Har ni några tips? Mottager gärna dokumentärer av annat slag också, bara det handlar om foto/fotograf ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar