Annons

Prenumerera på Practical Photography & Photography Monthly?

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Undrar om någon prenumererar på nämnda tidningar? Fungerar det bra och är ni nöjda?

Funderar på att passa på nu när man får en Lowepro ryggsäck på "köpet". Kostar ca 900 kr (för 12 nr + rygga) men då kostar ett nummer 77 kr istället för 89.

Ryggsäcken kan man säkert sälja för några hundralappar då den kostar ca 800 på Scandinavian Photo. :)

Photography Monthly kostar mindre än en prenumeration på DigitalFoto.......

Jag prenumererar på Photographer Monthly och jag är mycket nöjd. Deras teknik- och testavdelning är inte så jättebra alltid, men som tur är ganska liten (och nuförtiden i en bilaga). Deras egna reportage är också av blandad kvalité, men oftast ganska givande att läsa.

Det som är deras styrka enligt mig dock är deras fotografporträtt (presentationer av såväl duktiga läsare som intervjuer och reportage om känds fotografer) samt bildinnehåll som jag tycker är väldigt inspirerande. Det är en anings övervikt för landskapsfoto, men det är tillräckligt varierat för att det ska vara värt en prenumeration :).

Jag har också Photography Monthly och gillar den mer än Practical Photography, den senare har ofta lite väl mycket tekniktips som till riktar sig till nybörjare; har man hygglig koll på grunderna så blir det många sidor man kan hoppa över.
I Photography Monthly skriver även då och då en hel del duktiga fotografer, ex. Andy Rouse vilket brukar var läsvärt.

Det ska dock sägas att det ändå ofta blir att jag köper Practical Photography i lösnummer, det är på inget sätt en dålig tidning.

Bägge tidningarna har en klar övervikt vad gäller landskapsfotorafi, men det gäller alla engelska tidningar och beror helt enkelt på att det är den överlägset mest populära genren i UK.

Pojkvännen prenumererar på practical photography och det verkar fungera hur bra som helst.. själv funderar jag över en prenumeration på photography monthly... Gillar den verkligen och det verkar fler göra för är jag ute en dag för sent så blir jag utan...:S

Köper också outdoor photgraphy, men den handlar bara om landskap i princip.. men gillar man det som jag gör så...=)

/malin

ANNONS