Annons

Prenumeranter på Practical Photography?

Produkter
(logga in för att koppla)

DaMoose

Aktiv medlem
Jag köpte nyss lösnumret för Januari 2007 av Practical Photography och enligt förra numret så skulle det ingå en guide för "RAW photography" som jag var intresserad av. Givetvis ingick inte den när man köpte lösnummer vilket var rätt kasst.
Jag antar att det har något att göra med att frakten bilr högre på tidningarna, men givetvis så fick man med en bunt reklamblad i tidningen för diverse försäkringsbolag etc.

Hur är det för er som prenumererar på tidningen? Ingår det bilagor till tidningen då?

Jag har mailat detta till tidningen och frågat men vis av erfarenhet så är det ju inte direkt varje gång som man får svar på dessa mail, det var därför jag tänkte kolla om vad ni som kanske redan prenumererar på tidningen har fått i brevlådan?

Det kanske är någon som kan scanna in bilagan om det inte är för många sidor?

Hej där, prenumerar inte själv på den men pojkvännen gör det. Läste bilagan häromdan så visst ingår den om man prenumererar.

Har tyvärr inte scanner och även om jag hade det så är det väl kanske inte direkt lagligt att scanna?

Jag har köpt lösnummer av PP tidigare när tidningen har varit inplastad och innehållit bilagor alternativt har de stått löst i tidningshyllan.. du råkade inte bara missa den då eller hade oturen att få ett öppnat exemplar?

/malin

Ok, då vet jag att man får med bilagan om man prenumererar iaf.

Alla tidningar där jag köpte den var utan bilaga, de var inte inplastade. När jag tänker på det så har nog inget av de kanske totalt 10 lösnummer jag köpt någonsin varit inplastade.

Angående lagligheten så känns det som att jag borde fått bilagan när jag köpte tidningen, jag har ju betalt fullt pris för den.

Attans! Jag skall kolla detta i min butik. Köpte mitt första nummer av PP förra månaden och bestämde mig för att köpa nästa nummer med RAW-guiden. Men om jag inte får den på köpet så vet jag inte om jag vill ha den.

Jag skall maila tidningen och se om man kan få köpa den av dem istället. Skall ju prenumerera på tidningen from mars.

Jag har mailat dem men som jag skrev så kan man kanske inte räkna med att få något svar, det brukar ju vara segt på den biten har man ju varit med om någon gång tidigare.

I mitt mail till dem frågade jag om man kunde på tag på den antingen i pappersform eller i elektronisk form och erbjöd mig även att betala frakten.
Jag hoppas att jag får något svar för jag vill verkligen ha den guiden.

Jag fick detta svar via mail idag.
------------
For back/single issue enquiries please contact:

EMAP BACK ISSUES DEPT
MERCURY INTERNATIONAL
Mills Road
Quarry Wood
Aylesford
Kent
UK
Tel 01622 792111 - (++44 1622 79211)
[email protected]
------------

Jag var ju inte direkt sugen på att köpa samma tidning en gång till. Speciellt eftersom jag inte kan veta med säkerhet att jag får med bilagan då heller. Suck....

Hon som svarade på mailet bekräftade också att man som prenumerant skulle få med alla bilagor till tidningen.

Fortfarande ingen som har möjlighet att scanna in bilagan?

Kollade min butik och där fick man inte heller guiden. Jag mailar dem och ser om jag kan köpa den från dem. Om jag får tag i guiden så kan jag nog få min make att kopiera den och skicka den med post (lättare än att scanna). :)

Jag har fått svar från dem och försöker säkerställa att RAW-guiden kommer med om jag beställer den från dem. Om det blir säkerställt så beställer jag den.

Ok, det verkar ju bra.

Tror att jag får skaffa mig en prenumeration på den tidningen nu, man vill ju helst ha allting som de erbjuder.
Skall dock vänta tills de erbjuder något vettigt som premie vid prenumeration, nu är det bara något skruttigt stativ och såna har jag fått nog av.

Jag får med en LowePro ryggsäck värd 800 spänn. Passar mig utmärkt då jag inte har någon stor ryggsäck ännu. :)

Beställer tidningen på måndag och har fått det bekräftat att guiden kommer med. Yippie!

Ok, skönt att du fick med guiden. Vad fick du pynta till dem för ett nummer av tidningen + porto?

Jag tror att ryggan du tänker på var med i December´s tidning, det erbjudandet gick nog ut i december. Om man tittar på hemsidan nu så är det nått Velbon-stativ som jag inte är det minsta intresserad av. Billiga stativ har jag fått nog av, skall nog investera i ett ordentligt snart.

Japp, beställde prenumerationen före jul och slapp stativet. Håller med fullständigt om kassa stativ. Mitt monopod från Manfrotto är stabilare än den billiga 3-benaren från Siba. :-D

Får betala 7,50 pund inkl porto. Inte så farligt med tanke på att tidningen utan guide kostar 89 här hemma. :-/

Har varit.....

...prenumerant av PP i ett par år. Men nu börjar alla nya nummer att bli en kopia av gamla.
"RAW-Photography" guiden var på nybörjarnivå....RSP's manual är bättre, och den kan man ladda hem från hemsidan, eller från Digital Outback Ph. gratis.
Nej; ett par nummer i året räkker länge......för en gammal gubbe :) (vår-nummeret är bäst)
/Erik

Det priset var ju rätt OK.

Får du möjlighet att scanna/kopiera så vore det ju trevligt.

Har kollat runt lite och skall kanske skaffa någon bok i ämnet RAW-foto men en snabbguide som den Practical Photogaphy har är säkert rätt värdefull.

Mitt stackars stativ är nu glappt i alla leder så det är nästan bara skrot. Tror att det är ett Soligor eller nått liknande, kostade kanske drygt 500:- för 4-5 år sedan.
Kikar nu på ett Manfrotto 055 Pro B men har inte riktigt bestämt vad jag skall ha för huvud på det. Fotograferar både Macro, Landskap och nattbilder/långa slutartider.
Men det får bli ett senare problem.

Re: Har varit.....

fujicanon skrev:
...prenumerant av PP i ett par år. Men nu börjar alla nya nummer att bli en kopia av gamla.
"RAW-Photography" guiden var på nybörjarnivå....RSP's manual är bättre, och den kan man ladda hem från hemsidan, eller från Digital Outback Ph. gratis.
Nej; ett par nummer i året räkker länge......för en gammal gubbe :) (vår-nummeret är bäst)
/Erik

Kan du bifoga en länk här för att hitta den guiden? Jag kikade på deras hemsida och hittade en massa guider men ingen som var gratis.

Re: Re: Har varit...nykter

DaMoose skrev:
Kan du bifoga en länk här för att hitta den guiden? Jag kikade på deras hemsida och hittade en massa guider men ingen som var gratis.
Hittar den inte nu Robert, etter 3, eller har det blivit 5 rödvin; men skicka mej en e-mail så får du en *.pdf i retur när jag nyktrar till :)
Chirio; Erik

ANNONS