Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

pratar han gojja eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

pola

Aktiv medlem
här kommer en beskrivning från en säljare på tradera.se

säljer denna raritet inom systemkameror har blivvit nämnd till världens bästa kamera när den kom ut och den lyckas hålla det än i mer än 20 år, ett stort genombrott inom kamera industrin och ett framgång för minolta, den första mps (minolta program system) med masser funktioner. mer skriver jag inte, ni som sysslar med det här vet vad jag pratar om, det finns folk som gett upp till 4000kr här i Sverige för en sån här, i ebay i USA brukar dom ligga från 100 dollar för bara kammeran till 300 för paketpriser.
i denna paket följer med:
Minolta x-700 med original lins till på 50mm
Tamron objektiv 1:3,8 75-250mm
och blixten så klart, expert b20

låter som drömpriser $100-$300.
är det någon som håller tycker olika?

Värt att nämnas är att utropspriset
låg på 500 kr...

800:- för ett manuellt kamerahus är väl inga drömpriser? och 2400:- för ett paket med 2 gluggar och en blixt, tycker det låter som ganska normala priser.

Sen får man väl ta det andra med ett par nypor salt :)

/A

jag menade inte utropspriset utan det påståda priset i amerikanska Ebay.
och att en kamera ska vara "världens bästa kamera"
i 20 år är ju inte speciellt sannorlikt...

Lite gojja är det allt. Minolta X-700 var inte speciellt revolutionerande när den kom 1982. Den hade ingenting som inte inte redan fanns men var Minoltas första kamera med programautomatik (Canon A-1 1978) och TTL-blixt (Olympus OM2 1976).
Kameran tillverkades i nästan 20 år och är en mycket bra och robust kamera med speciellt fin sökare. "Världen bästa" är dock ganska skrattretande.
Tamronobjektivet och blixten har mycket ringa värde. Dryga tusenlappen är ett rimligt pris för paketet.

Jämför själv

Hej,

Du kan se vilka priser gäller på begagnadmarknaden i sverige, se länkarna här på fotosidan. Hos en handlare får du några månader garanti. Sedan får du avgöra hur mycket du vill betala till en privatperson (där finns alltså ingen garanti). Sedan beror priset förstås mycket på skicket.

Jag håller med att Tamronobjektivet och blixten är intill värdelösa.

Alexander, (som har kört Minolta manuell i 16 år.)

Ska förtydliga mig lite...

Jag är inte på jakt efter en kamera utan bara råkade på den annonsen och blev mycket förvånad av säljarens beskrivning av kameran.
Vill bara veta vad ni som kan lite om ovan nämda kamera tycker.

Att folk skulle betala 100-300 dollar för en manuell kamera begagnad, tycker jag verkar vara i det grövsta laget...

Nja, 100-300$ är väl egentligen inte så underligt..Det får du allt räkna med om du vill köpa tex. Nikon F, F2 F3 eller FM2. På Canonsidan så betingar väl Tex F1New ganska höga priser. Jag själv skulle mycket hellre betala 3000kr för en F3 än för en F65 eller dylik.Så tror jag..
MVH Erik Å

hoppsan, är det bara jag som läste 100-300 dollar som 10000-30000kr?
Blev visst lite fel av mig...:)

Tycker fortfarande att snacket om "världens bästa kamera" är ren gojja.
Men vad gör man inte för att få sälja sakerna...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar