Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prao

Produkter
(logga in för att koppla)

rocklasse

Ny medlem
Hejsan alla glada!
Det är så att jag nu söker en praktikplats, och jag söker då ett ställe inom fotobranschen.
Jag har hört mig för på några ställen redan utan resultat, så nu vänder jag mig till er här på fotosidan efter mer tips. :)
Eftersom jag vill få ut så mycket tid som möjligt av min prao så undrar jag om jag verkligen ska söka mig till någon frilandsare? Har även hört att de är svårt att hitta något som tar emot praoelever?

Så är det då smartare om jag söker mig till någon tidning, reklambyrå eller liknande med flera fotografer?

Hjälp mig snälla att hitta min praktikplats, är jätte öppen för ALLA goda råd och tips hur jag hittar rätt!

Praktigen letas helst i gävleborg, Gävle - Hudiksvall
(kan tilläggas att det är bara vecka 43, och går i 9:an)

tack på förhand
Mvh Lars Skytt

Fortsätt att ringa, finns frilansare och anställda som kan tänkas ta emot dig, hör också med tidningsredaktioner i närheten.

Bor du i Gävle?

Finns en nyöppnad atelje på Södra Kungsgatan, bredvid O´learys. Gå in och fråga henne (Ida) om prao!

Annars - arbetarbladet, GD - har du testat dom? Eller någon reklambyrå kanske?

Hoppas du hittar nåt bra!

Bor du i Gävle?

Finns en nyöppnad atelje på Södra Kungsgatan, bredvid O´learys. Gå in och fråga henne (Ida) om prao!

Annars - arbetarbladet, GD - har du testat dom? Eller någon reklambyrå kanske?

Hoppas du hittar nåt bra!

tack för tipset :) nej, ja bor dock inte i gävle men ja kan lätt fixa boende där för en vecka, arbetarbladet och GD har jag mailat men utan svar, men ska ringa dit.. och jag ska försöka hitta nummer till den där ateljen :)
tack för tipset :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar