Annons

Prao inom foto

Produkter
(logga in för att koppla)

colour

Avslutat medlemskap
Tjena nu är de så att jag går i 9an och ska ut en vecka på prao v.40.
Jag bor i kalmar och funderar på att praoa inom foto.
Vad kan man praoa som inom foto? om man praoa hos en fotograf vad kan man förvänta sig för jobb? vill helst praoa som naturfotograf men de kan ju bli svårt att hitta någon nära.
Jag kan inte åka hur långt som helst till min praoplats.
Vet ni någon bra fotograf i kalmar man kan praoa hos?

Ja de var väll de och om de är nåt me lägger jag till det.
Snabba svar skulle vara tacksamt då de snart är dags att lämmna in vart man ska praoa.

Tack!
 
Tjena nu är de så att jag går i 9an och ska ut en vecka på prao v.40.
Jag bor i kalmar och funderar på att praoa inom foto.
Vad kan man praoa som inom foto? om man praoa hos en fotograf vad kan man förvänta sig för jobb? vill helst praoa som naturfotograf men de kan ju bli svårt att hitta någon nära.
Jag kan inte åka hur långt som helst till min praoplats.
Vet ni någon bra fotograf i kalmar man kan praoa hos?

Ja de var väll de och om de är nåt me lägger jag till det.
Snabba svar skulle vara tacksamt då de snart är dags att lämmna in vart man ska praoa.

Tack!

Hej!

Jag håller med Elin om att det enklaste kan vara fotografer med en fast arbetsplats, som en studio eller kanske en tidningsredaktion.

Men det händer att även frilansfotografer tar emot prao - det kostar inget att fråga. Jag har en kompis (här i Stockholm dock) som vid några tillfällen haft prao-elever när han flänger runt på fotojobb. Vi har även vid några tillfällen haft prao på tidningsredaktioner jag jobbat åt (som frilans) och jag har själv haft med mig en av dem under några dagar.

Som så ofta med prao så blir det mycket följa med och titta på mer än att kanske uträtta så mycket saker.

Men, att googla så som Elin föreslog är nog den enklaste sättet att börja leta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.