Annons

Prao hälp!!

Produkter
(logga in för att koppla)

soophiaaaa

Medlem
Jag behöver akut hjälp!

Är 14 år och går i 8 an på en skola i Enköping. Vecka 17 och 18 ska vi ut på prao och jag har inte lyckats hitta någon plats. Jag skulle hemskt gärna vilja praoa hos en fotograf. Vi har EN i Enköping och hon heter Kerstin Eilert. Var nere till henne för ett antal dagar sen men hon sa tyvärr nej då hon redan har en praktikant som tydligen ska vara där ganska länge. Har även frågat en massa andra fotografer i städer runt om kring men alla har sagt nej då de inte har haft möjligheter/plats för en praoelev just nu.

Är det någon som vet någon fotograf här i närheten som tar emot prao elever? Jag bor inte så långt ifrån Stockholm, Västerås, Uppsala m.fl och kan tänka mig att pendla dit.

Är verkligen jättetacksam för alla svar jag kan få.

/Sophia
 
Ett tips: Gå in på SFF:s hemsida www.sfoto.se, längst ner kan du söka efter fotografer i ditt område. Sen är det bara kontakta dom å fråga om dom tar emot prao-elever.

Lycka till!
 
Du kanske helst vill få kontakt med bröllop, mode, reklam fotograf med egen studio. Bara en gissning från min sida. Men det finns en del andra grupper fotografer som man kanske inte tänker på. Du kanske kan testa någon av de stora dagstidningarna (vet tyvärr ej vilka som har egna, och vilka som anlitar frilans). Sedan har operan i Stockholm en anställd fotograf. Verkar vara en mycket duktig fotograf och en spännande miljö. Sedan har en del större museier någon eller några fotografer som också har en del trevliga uppdrag. Bla gör de inte sällan reklambilder och trycksaker som reklam för verksamheten.

Sedan har polisen anställda fotografer. Kanske även någon på kommunen/stads eller byggnadskontoret, som sysslar med kultur och byggnadsvård, stadsmiljö.

Bara ett par tips. Lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.