Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Praktik

Produkter
(logga in för att koppla)

IsabelleL

Ny medlem
Vet inte riktigt vart detta hör hemma men jag skriver här eftersom det är den inriktning jag letar efter :)

Jag pluggar tredje året foto på gymnasiet (Cybergymnasiet Stockholm) och letar efter en praktikplats en dag i veckan (fredagar). Jag kan grundläggande studio och har verkligen ett intresse av att lära mig mer!

Finns det någon som vet någon/själv jobbar som fotograf som kan tänka sig kunna ta emot en praktikant?


MVH

Isabelle Lind
 
Det bästa är om du kontaktar fotografer direkt. De finns listade på www.sfoto.se. Och så kan du söka på eniro.se.

Fundera på vilken sorts fotograf du vill göra praktik hos. Då blir det mer givande och om du är extra motiverad är det också mer intressant att ha som praktikant.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.