Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

powershot A610 eller A620

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
Spanar rätt hårt på canons kommande/senaste A modeller. Nu är det ju så att vad jag kan se så har de bara två skillnader, A610 har 5Mp istället för 7 men däremot har den 2,4b/s istället för 1,9 som A620 har.

Min undran är...är det värt att köpa A620 som kostar runt 500-1000kr mer än A610 bara för att få 2Mp extra?

Eller kan det t.o.m. vara så att A610 är BÄTTRE på t.ex. brus och liknande tack vara mindra antal pixlar?

Är de lika snabba i autofocus? och vad är snabb?

Nu gissar jag bara, men jag skulle tro att de är lika snabba i autofokus. De har samma optik-enhet (jag utgår iaf från det) och samma processor.
A610 har säkert något lägre brus, men troligen inget som man ser särskilt stor skillnad på vid normala bilder i "normala" storlekar.

Med 5Mpix kommer du att kunna göra A3-förstoringar utan större problem och troligen ännu lite större, och fortfarande få ett bra resultat, lite beroende på motiv och så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar