Annons

Poster från Crimson, Matt eller blankt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gentle Giant

Aktiv medlem
Hej

Jag har sålt en bild som köparen vill få hemskickad som poster.

Det gäller den här bilden:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/3257498.htm


Jag funderar på att välja Crimson att framkalla och leverantör. Tycker ni dom är bra? Jag skulle vilja att Crimson leverarar bilden direkt till min kund efter att jag betalat. Det borde väl gå?

Om kunden väljer poster, rekommenderar ni matt eller blankt papper? Tror bilden passar bäst bakom en glasram.

Tacksam för alla tips.
 
JAG hade ringt o pratat med Crimson.
Jag tror att de är de bästa att råda i frågan.

Motivet passar på matt papper MEN jag gissar att om de färgade strecken är i skärpa så kommer de att framträda bättre på blankt papper mot den svarta bakgrunden.
 
Jag skulle verkligen beställa hem en provkopia först så att du ser att din skärm är hyggligt kalibrerad mot deras skrivare. Många upplever att Crimsons printar blir aningen mörka jämfört deras skärmar och just detta skulle jag kolla om jag vore dig, med tanke på ditt motiv. Innan du skickar iväg till betalande kund så att säga.
 
JAG hade ringt o pratat med Crimson.
Jag tror att de är de bästa att råda i frågan.

Motivet passar på matt papper MEN jag gissar att om de färgade strecken är i skärpa så kommer de att framträda bättre på blankt papper mot den svarta bakgrunden.

Tack för ditt svar!

Hur fungerar blankt papper om man vill ha bilden bakom en glasram?
 
Jag skulle verkligen beställa hem en provkopia först så att du ser att din skärm är hyggligt kalibrerad mot deras skrivare. Många upplever att Crimsons printar blir aningen mörka jämfört deras skärmar och just detta skulle jag kolla om jag vore dig, med tanke på ditt motiv. Innan du skickar iväg till betalande kund så att säga.

Bra idé!

Jag är ju en nybörjare så har inte så bra koll med utskrifter.

Jag har inte kalibrerat min skärm alls. Jag använder en ganska ny iMac tillsammans med Photoshop. Tycker skärmen är bra.
 
Bra idé!

Jag är ju en nybörjare så har inte så bra koll med utskrifter.

Jag har inte kalibrerat min skärm alls. Jag använder en ganska ny iMac tillsammans med Photoshop. Tycker skärmen är bra.

Har du inte kalibrerat din skärm är det mycket, mycket sannolikt att du kommer att tycka att utskrifterna är för mörka. Fast egentligen är det alltså att din skärm är för ljus.
 
Min första reaktion, trots att jag sitter med min bärbara med spattig skärm, var att den där bilden nog blir lurig att få i tryck eftersom den är så mörk. Det vill säga att risken är att kunden får en bild som ser för mörk ut. Exakt hur mörk den är vågar jag inte säga bara utifrån den här skärmen, men om stefohl säger att den är mycket mörk så är den nog det... ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.