Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Positioner vid gruppfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ska ta en studiobild (porträtt) på tre systrar som ska vara svartvitt och med "nakna axlar" (inga bröst). Hur ska med ställa upp dem för att få en bra effekt? Det är två tvillingar som är 18-19 år och en yngre syster som är ca 11.

Jag tänkte automatiskt på att ha tvillingarna bredvid varandra och den yngre systern mellan/framför. Men blir det lite tråkigt? Jag vill ha ett traditionellt porträtt men även något som blir lite annorlunda och modernt.

Har någon nåt tips?

Du behöver ju inte klubba nåt i förväg. Se hur det ser ut när de väl är där och testa olika opplägg av positioner, så du har nåt att välja på sen.

Det mesta brukar ge sig när modellerna väl är på plats.

Tja... varför vara traditionell?? Lägg dem ner på golvet med tvillingarna på mage bredvid varandra och yngre tjejen över dem ... som ett exempel... En annan variant är att låta de äldre sitta ner och den yngre står bakom och mellan deras axlar..

Inte så banbrytande... men nåt annat än traditionell "uppställning"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar