Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pos som utstrålar självförtroende

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurra G

Aktiv medlem
Har en modell som jag har fotat FAN med en gång och ska fota igen.
Det jag slogs av under plåtningen var vilket självförtroende hon utstrålade, framför allt eftersom det var första avklädda fotosessionen för henne
I vanliga fall brukar ju tjejen vara lite spänd naken framför kameran i början åtminstone

Nåja, det jag vill fånga nästa gång är hennes självförtroende, men jag har svårt att hitta en FAN-pos som visar självförtroende utan att det blir så där påklistrat kaxigt som modeplåtningar brukar vara...

Är det nån som har ett tips eller två så mottages de tacksamt :)

Händerna i kors över bröstet brukar ge en känsla av självförtroende.
När det gäller företagsledarbilder är en låg vinkel rätt vanligt använt för att visa på makt.
Fötterna ngt bredare isär än axelbrett brukar ge sken av att man har närvaro och fötterna på jorden.
Men om det passar för FAN vete sjutton, i alla fall brett isär med fötterna. Det kan bli mer porr av det hela.

Men om det passar för FAN vete sjutton, i alla fall brett isär med fötterna. Det kan bli mer porr av det hela.

Precis, jag hade tänkt på nån Captain Morgan-variant men det lämnar ju inte så mycket åt fantasin...
Man får köra med kreativ ljussättning så att det bli skuggor på rätt ställen

Tack för idéerna i alla fall :)

Det jag slogs av under plåtningen var vilket självförtroende hon utstrålade, framför allt eftersom det var första avklädda fotosessionen för henne
I vanliga fall brukar ju tjejen vara lite spänd naken framför kameran i början åtminstone

Nåja, det jag vill fånga nästa gång är hennes självförtroende, men jag har svårt att hitta en FAN-pos som visar självförtroende utan att det blir så där påklistrat kaxigt som modeplåtningar brukar vara...

Om hon utstrålar självförtroende, vilket du upplever, så krävs ingen pose för det. En modell med självförtroende utstrålar det i alla vinklar, på olika sätt.

Det jag upplever att du frågar efter är ett sätt att få fram självförtroende på konstlad väg, och det var väl precis det som du INTE ville?

Om modellen utstrålar självförtroende tror jag det syns fint på bilderna, hur hon än poserar. Det finns nog (tyvärr eller som tur är) inte något som kan klistra självkänsla på en osäker modeller, eller tvärtom. Möjligen om du har med en skådespelare att göra.

Lyckades du alltså inte fånga självsäkerheten på bild?

Per.

Inte riktigt... Det är svårare när det är FAN just för gränsen mot när det bara blir en naken tjej och inte "konst"
Får göra ett nytt försök på söndag

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar