Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Portfoliobilder - onödigt utrymme
- Trådstartare PerFogelberg
- Start datum
FredrikArvidsson
Avslutat medlemskap
PerFogelberg
Aktiv medlem
Det är möjligt att man kan hela bilden om man maximerar webbläsarfönstret på en skärm med hög upplösning. Problemet är att alla inte har 21"-skärmar. Det kan vara folk som sitter och tittar på bilder via kontorsdatorn. Hur bra upplösning är det på en sån skärm?
Jag tycker det vore bra om man kom till nästa bild när man klickar i bilden. Då slipper man sikta på den lilla pilen.
Jag tycker det vore bra om man kom till nästa bild när man klickar i bilden. Då slipper man sikta på den lilla pilen.
Upplösning?
Tanken är att få luft och yta runt bilderna så att de får en värdig presentation. Vad sitter ni på för upplösning?
Vad gäller blädderknapparna så är de lite osynliga ja, det är ju en balans mellan att göra dem diskreta så att dom inte stör bilderna och samtidigt tydliga. Ska se över hur vi kan få till dem lite tydligare, kan tycka dom är lite små också.
Tanken är att få luft och yta runt bilderna så att de får en värdig presentation. Vad sitter ni på för upplösning?
Vad gäller blädderknapparna så är de lite osynliga ja, det är ju en balans mellan att göra dem diskreta så att dom inte stör bilderna och samtidigt tydliga. Ska se över hur vi kan få till dem lite tydligare, kan tycka dom är lite små också.
Jeppe
Aktiv medlem
Re: Upplösning?
Besökarna på min sida :
43% 1024x768
36% 1280x1024(960)
7% 1152x864 (mac ??)
6% 1600x1200
8% 800x600 el. mindre
erik skrev:
Vad sitter ni på för upplösning?
Besökarna på min sida :
43% 1024x768
36% 1280x1024(960)
7% 1152x864 (mac ??)
6% 1600x1200
8% 800x600 el. mindre
PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag tycker att man ska tänka på den stora massan som sitter med skärmar med upplösningen 1024x768 pixlar. Det skulle vara fint om man fick med en bild med höjden 600 pixlar.
Jag antar att det försvinner mycket yta ovan och nedan med alla menyrader och startlister. Det skulle vara intressant att veta hur stora bilder man kan göra så att hela får plats i fönstret.
Jag antar att det försvinner mycket yta ovan och nedan med alla menyrader och startlister. Det skulle vara intressant att veta hur stora bilder man kan göra så att hela får plats i fönstret.