Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portfolio?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Skulle behöva hjälp med portfolio.
Har valt ut de bästa bilder jag har och tänkte nu köpa en bra stabil pärm man kan sätta in bilder i för att ev. visa upp för intresserade tittare.
Har ni förslag på en bra pärm?, skulle helst vilja ha en pärm med blixtlås så man kan stänga den ordentligt mot eventuellt regn el dyl.
Var kan man hitta dessa? Internet? Affär?

Tacksam för svar
Mvh
Lina

Det går ju alltid att beställa från internet, men det är inget jag skulle rekomendera. Detta för att de flesta portfolios är löjligt dyra i förhållande till sin utformning och funktion.

Det bästa är att titta på en i verkligheten. Konstnärsbutiker brukar ha och yrkesinriktade fotobutiker. YFO i stockholm har vet jag.

Själv har jag en från Åhlens för tillfället, den kostade 50:- och duger tills jag fått ihop bilder till en hel portfolio.

Mvh
Maverick

Hej , har själv köpt av märket PRAT hos YFO , som jag jag är mycket nöjd med, dock en modell utan dragkedja .Har för mig att de finns i ett antal utförande och storlekar .

vad rekomenderas? a4 pärm eller a3?
jag har nämligen bilder i båda storlekar, hörde någonstans att man inte skulle ha pärm som är så mkt större än bilderna.
Gör det verkligen något?
Känns onödigt att köpa 2 pärmar då en blir för a4 och en för a3 bilder... eller?

http://www.scandinavianphoto.se -> "Tillbehör & Övrigt" -> "Album & portfolio".

De har bl.a. tidigare nämnda PRAT (som även finns hos Matton), jag har tcå av dessa och tycker att de håller hög klass för sitt pris.

Jag kör PRAT Pampa 30*42cm, de kommer mad svarta blad som jag klistrar in 2st 18:18 kopior på.

Kostar ca 750:-/st med 20 blad.

Bilagor

• 96631.jpg
    96631.jpg
    4.1 KB · Visningar: 569
klistrar in?
jag är ute efter en pärm där man kan sätta in bilderna som vanligt, tänkte nämligen lägga ner bilderna i plastfickor så dom skyddas bättre.

Linis skrev:
klistrar in?
jag är ute efter en pärm där man kan sätta in bilderna som vanligt, tänkte nämligen lägga ner bilderna i plastfickor så dom skyddas bättre.

Det är svarta ark i plastfickor.

Eftersom jag vill ha svart omkring bilderna så sätter jag små "foto kuddar" bakom bilderna.

Om man orkar kan man självklart ordna så att man inte behöver klistra, då skulle jag göra en tunn passepartout som man sätter bilderna bakom i ett ark med snittade hörn, frågan är om det förstör bilderna mindre...

Hur funkar vanliga portfolior?

Finns det ingen med svarta ark och med klar plast som skyddar bilden? Vill dock ha svart runt bilden utan att behöva klistra eller använda fotokuddar.

Tipsa gärna om någon bra butik i Göteborg!

Vänligast, Dan

såg en variant på Åhlens med 24 sidor för 100:- men då utan insättnings fickor bara svarta skivor kan vara en ide, billig om inte annat !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar