Konke
Aktiv medlem
Hej! Jag skulle vilja utöka min fotoutrustning men skulle behöva tips från några kloka huve'n. Det var ett tag sedan jag hade koll på utrustning och det har hänt en del sedan dess. Kortfattat önskar jag att ha en liten portabel studio. Troligtvis kommer jag att utöka utrustningen successivt och då vill jag naturligtvis börja med de mest väsentliga delarna först.
Min utrustning idag består av:
Jag kommer att vilja fotografera porträtt, både enskilda personer men även mindre grupper. Jag har tidigare erfarenhet av Profotos blixtar men det ligger absolut inte inom ramen för min budget. Vad jag förstår är Elincroms blixtar steget ned. Frågan är dock om de ändå är för dyra för mitt ändamål, just nu. Jag menar inte att stirra mig blind på varumärken utan är bara ute efter god kvalitet.
Budget idag: ca 3 000 kr
Vad skulle ni rekommendera? Om ni behöver veta något mer för att kunna bidra med hjälp så är det bara att fråga på! Tack på förhand!
Min utrustning idag består av:
- Nikon D300
- Nikon SB800
- 3m sladd till blixten
- Kamerastativ med fäste för både kamera och blixt
- 80cm reflexskärm
- Stativ med arm för reflexskärm
- Diverse annat smått
Jag kommer att vilja fotografera porträtt, både enskilda personer men även mindre grupper. Jag har tidigare erfarenhet av Profotos blixtar men det ligger absolut inte inom ramen för min budget. Vad jag förstår är Elincroms blixtar steget ned. Frågan är dock om de ändå är för dyra för mitt ändamål, just nu. Jag menar inte att stirra mig blind på varumärken utan är bara ute efter god kvalitet.
Budget idag: ca 3 000 kr
Vad skulle ni rekommendera? Om ni behöver veta något mer för att kunna bidra med hjälp så är det bara att fråga på! Tack på förhand!