ANNONS
Annons

Popup i bloggen

Produkter
(logga in för att koppla)

Billingen

Aktiv medlem
Jag noterade i mitt nyss publicerade blogginlägg att bilder med en bredd som understiger spaltbredden inte visas som popup, även om jag bockar i "skapa länk till större version automatiskt". Det kan jag på sätt och vis förstå eftersom bilden redan visas i originalstorlek, men problemet är att bilden ifråga försvinner i flödet för de som bläddrar bland förstoringarna. Vilket är synd. Går det att göra även mindre bilder till popup, så vore det fint!

Jag har stött på problemet och går runt det genom att markera bilden och välja infoga länk, detta öppnar då upp ett fönster liknande infoga bild där jag väljer att bilden skall länkas till sig själv.

Visste någon skulle du säkert få ett svar. Men, har du sökt svar på frågan själv?

Tack Henrik! Nu var detta inte så mycket en fråga utan ett funktionsförslag. Jag är visserligen ingen kodsnickrare men antar att problemet borde vara en baggis att fixa. Åtminstone kunde FS ge respons på problemet/förslaget, tycker jag.

Jag har stött på problemet och går runt det genom att markera bilden och välja infoga länk, detta öppnar då upp ett fönster liknande infoga bild där jag väljer att bilden skall länkas till sig själv.

Tack för förslaget Markus! Nu är jag rädd att din lösning inte hjälper eftersom den innebär att ett nytt fönster eller en ny flik öppnas i browsern, inte att bilden ifråga visas i bildspelsflödet, vilket var vad jag efterfrågade. Återstår att se om FS tänker göra någonting åt denna funktionsbrist.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar