Annons

Polaroidfilm

Produkter
(logga in för att koppla)

Wajning

Ny medlem
Hej.
Vet att ämnet diskuterats vid ett flertal tillfällen, men blir ändå inte mycket klokare av att läsa i de trådarna.

Jag har några äldre Polaroidkameror (80-tals kanske) som jag använt "Polaroid Image" film i, kassetter med batteri och tio bilder. Dessa har jag ju förstått att Polaroid slutat tillverka för något år sedan.
På fotokungen finns fortfarande "Polaroid 600"-film kvar. Går dessa att använda i mina kameror eller är de helt olika den film jag tidigare använt.

Såg att fujifilm tillverkar något som ersätter 667 och 669 som de kallar det, vad är det för filmer? Är det något i stil med Image-filmen jag använt.

Vore glad om någon kunde reda ut detta för mig eller bidra med en länk där jag kan läsa mig till det.

Tack på förhand José

Imgage/Spectrafilm (olika namn i Europa och USA) har inte samma format som Polaroid 600-film. Det går dock fortfarande att få tag på Image/Spectrafilm via exempelvis eBay.

667 och 669 (mfl) är packfilmer och inte av samma typ som Imagefilm (eller 600-film för den delen). Dock ska det visst stämma att man i kameror avsedda för denna filmtyp kan använda några av Fujis instantfilmer.

ANNONS