Annons

Polaroid plugin för photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Sandberg

Aktiv medlem
Någon som vet något om/har ett bra tips på någon plugin till Photoshop (cs4) där man kan få till bra polaroid liknande bilder?? Tycker man ser såna bilder lite här och där nu för tiden. Det finns ju en massa sådana appar till Iphonen så man tycker ju att det borde finnas som plugins till Photoshop. Det enda vettiga programmet som jag har hittat hittills är ju Alien Skin Exposure. Laddade även ner nån plugin som hette Polaroid generator, men det kändes lite för mkt lekstuga.. Det är inte nödvändigtvis polaroidramen jag är ute efter, utan färginställningarna, kontrasten och bluren.. tack på förhand!

En liknande fråga fanns alldeles nyligen här. Det finns någon variant som tar betalt, sen finns gratisvarianter. Sök själv på deviantart, där finns massor av actions. En gratisvariant med viss klass heter Polaroid generator V2 om jag inte minns fel. Med klass menar jag att du sen kan pilla med varje lager för att göra bilden ännu mer förvriden.

iPhonen är överlägsen, problemet med systemkameror är att dom tar alldeles för bra bilder när dom hanteras rätt ;-)

Allright, har testat både Poladroid och Polaroid generator och det resultatet blev väl inte så jättekul. Med generator kan man ju som du säger gå in och pilla lite med egna lager o så och få till det hyfsat. Man får nog ta och köra med riktig polaroidkamera om man vill få till det ordentligt. Men som sagts, finns ju en massa polaroid-appar till iphonen så jag tänkte att det borde väl kanske finnas lika mycket plugins till photoshop, men de ovannämnda är de enda jag hittat. Tackar för er hjälp i alla fall!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto