Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pocketwizard + master + slave möjligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

MangeK

Medlem
Pocketwizard + master + slav möjligt?

Hej Fs!

Nu är det såhär att jag har fått tag på en sb600, och själv äger jag en sb800 + pocket wizards.

Undrar då om det går med pocket wizard att utlösa sb800(master) och få igång sb600(slav) på nåt sätt? Funkar ju hur bra som helst med sb800 på kameran som säkert alla vet, men jag får inte detta att funka:p

OM nu inte detta funkar, skulle det då gå att sätta en fotocell under sb600 så den går igång på det?
Skulle vara så roligt att använda 2 blixtar nu när jag har chansen:)

Aja hoppas ni förstår, är så dålig på att förklara saker på internet!

Tacksam för svar

Mvh

Senast ändrad:
Med rätt adaptrar mellan all utrustning så borde det gå. Har själv använt PW till studioblixtar, och gillar att man är "trådlös". Har dock bytt till Elincroms Skyport eftersom de klarar av att styra blixtarna direkt från sändaren på kameran.
Annars så kan ju SB800 styra SB600 direkt från kameran. Flera Nikonkameror kan ju dessutom styra både SB800 och SB600 direkt med den inbyggda blixten. Om man tycker att blixten stör finn en liten panel att sätta framför för en hundring.
Sök på CLS i din manual för kameran/blixtarna så hittar du all info du behöver.
Är dock osäker på om det går att köra CLS via en PW som utlöser en SB800 som Master, jag tror att kameran måste kommunicera via alla kontakter för att det skall funka.

Som en kul detalj så fungerar en SB800 utmärkt på en Canon 350D, dock helt utan automatik som TTL etc. Men manuell inställning har man ju använt förr :) Blixtstyrkan manuellt justerad, f/22, 1/125 och fokus på oändligheten med en Sigma 20mm/f1.8 på en 350D. Funkar fint för festbilder :) Bara titta - tryck

Skall nog plocka fram min gamla Sunpack 4000 :)

//Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar