Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pocket Wizard-kabel (CM-N3-P)

Produkter
(logga in för att koppla)

Krisiun

Aktiv medlem
Är på jakt efter en PocketWizard-kabel, CM-N3-P, för att fjärrutlösa Canon-kameror med PW Plus II. Då PW har saltat priset rätt ordentligt på dessa mottar jag gärna tips på (bra) 3:e partstillverkade också.

Vet att YFO haft originalen tidigare. (Svenska) Goecker har inte fått igång sin webshop utan hänvisar till den danska...som tydligen inte accepterar annat än danska kreditkort (?). Amazon.uk (/powerplanet) har 3:e partstillverkade med de skeppar inte dessa till Svedala...tänkte höra efter på FS innan jag går vidare i detektivarbetet : )

Tack på förhand
/Erik

Senast ändrad:
Om du är lite händig och har tillgång till en lödkolv så är ett tips att köpa en billig fjärrkontroll och en lämplig monoplugg, klipp kabeln och löd dit kontakten istället för handtaget på fjärren. Kostar ett par hundra på sin höjd.

Tack, Anders. Jo, det kanske slutar med att jag gör det om jag inte hittar något annat.

De på Amazon (JJC) kostar bara 17 pund dock, så om någon har tips på något liknande skulle det antagligen inte skilja något prismässigt från att köpa en remote och modifiera den....plus då har en fingerfärdig asiat gjort ett mycket snyggare jobb än vad jag skulle göra :=)

Oj då, det var billigt. När jag gjorde mina kablar så fanns bara original, och dom var bara för dyra. Kanske man ska slå till på en JJC som reserv ...

Då får jag tacka för tipset. :)

Kan flika in att det faktiskt går att beställa från danska Goecker, för det har jag nämligen gjort själv. Tricket är att de har en annan webbutik också med annat namn (minns tyvärr inte vilket) och där går det att betala med svenska betalkort.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar