Annons

Plustek OpticFilm 120

Produkter
(logga in för att koppla)
Nyheten kom ju för ett tag sedan, men nu har Plustek uppdaterat sin hemsida med Plustek OpticFilm 120. Har det skett för länge sedan och jag missat det ber jag preventivt om ursäkt:)

Negativhållarna verkar vettiga, till skillnad från Reflecta MF5000. Man slipper slakta sina remsor. Ska bli intressant hur den presterar och vad priset blir.

http://plustek.com/oeu/products/opticfilm-series/opticfilm-120/introduction.html

Såg också detta precis. Ska bli spännande att se butikspriset. Men jag räknar med ett pris på över 15.000, vilket är för mycket för mig.
Rent kvalitetsmässigt verkar skannern lovande!

/E

Ja, mycket intressant. Dels för alla mellisneg jag har liggande, och att det ger näring åt tanken att skaffa bladare igen.

Riktigt spännande.. men som vanligt, det är hur bra den kan återge färger och det dynamiska omfånget, inte upplösningen som är det viktiga. Det är looken från film man vill ha, skithög och onödig upplösning kan jag få från en digital-kamera.

Riktigt spännande.. men som vanligt, det är hur bra den kan återge färger och det dynamiska omfånget, inte upplösningen som är det viktiga. Det är looken från film man vill ha, skithög och onödig upplösning kan jag få från en digital-kamera.
Gärna skithög upplösning och dynamiskt omfång:)

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto