Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Please help! Val av bästa extra-batteri till en Canon EOS M?

Produkter
(logga in för att koppla)

tender7

Aktiv medlem
Hej Canon EOS M-ägare här på FS!

Skulle var kul att få höra om era erfarenheter och gärna få lite granna goda råd i valet och kvalet, då jag skulle behöva er hjälp i att välja bästa reservbatteri (Canon LP-E12) till en Canon EOS M - gärna då ett bra icke-Canon batteri?

1. Finns det något piratbatteri som är godkänt (jämförbart med originalet Canon Batteri LP-E12)?

2. Vilket företag (svenskt/europeiskt som har bra priser/är trygga nätbutiker) skulle ni i så fall rekommendera mig att handla ifrån?

För övrigt önskar jag er alla en inspirerande och riktigt Gott Nytt (Foto) År 2014!

Mvh/Carl
 
Jag beställde ett par piratbatterier på engelska Ebay av säljare med "item location" i UK som är "fully decoded". De fungerar bägge två precis på samma sätt som originalbatteriet i kameran och laddas med originalladdaren. Det som skiljer är att när kameran med originalbatteriet indikerar låg batterinivå går det att ta fler bilder än med piratbatteriet som lägger av ganska fort. Totala antalet bilder per batteri verkar inte skilja, i alla fall inte så att jag märkt av det. Priset på Ebay.co.uk är en knapp hundring per batteri hemkört till brevlådan.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Kan inte tänka mig att det finns något tredje parts batteri som är "godkänt" av Canon.

Om du köper från någon av de etablerade fotohandlarna/näthandlarna här i Sverige så är det nog inga problem. Skulle batteriet sluta fungera så går det ju att reklamera.

Köper du något billigt direkt från Kina på nätet kommer du säkert betydligt billigare undan men risken för att det är skräp ökar nog (har hänt mig).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.