ANNONS
Annons

Platser i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

thomssond

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag fotar mycket urbana miljöer och stadslandskap, jag har fotat i Stockholm i ca 3 år nu och börjar bli ganska trött på platserna. Det blir lätt att man går ner i tuben eller går förbi Kungsgatan. Jag älskar lite ruffa miljöer, klotter o slitna byggnader. Till skillnad från USA river svenskarna ofta övergivna byggnader eller liknande, därför är det såklart svårare att hitta sådana miljöer.

Är det någon som vet om några bra ruffa urbana miljöer? Helst ska man kunna ta sig dit utan bil men jag kan nog fixa en bil om det är något super häftigt ställe. Någon övergiven byggnad skulle vara häftigt också men jag föredrar att lyda lagen så mycket som möjligt.

Skulle som sagt vara kul om någon kunde dela med sig av sina favorit platser i Stockholmsområdet!
 
Vet att det är en gammal tråd men hittade du några bra ställen? Det enda jag kan komma som är nära stan är vid lagliga klotterplanket i tantolunden vid bron. Sen river de i Sumpan men dit kommer man inte in lagligt.
 
Hör efter med Livgardesgruppen, de letar också efter liknande platser att öva strid i bebyggelse. Jag har övat på en del sådana platser när jag var hemvärnssoldat, men dessvärre är de flesta rivna nu, exempelvis Kodakfabriken och SAS-gamla huvudkontor.
 
Har lite olika favvo platser, men Snösätra gränd, slussen, ute vid Rosenhill (Ekerö), Övergivna garaget vid telefonplan. Där är några av mina favoriter :)
 
Har lite olika favvo platser, men Snösätra gränd, slussen, ute vid Rosenhill (Ekerö), Övergivna garaget vid telefonplan. Där är några av mina favoriter :)

Får lägga dessa på minnet. Just av denna tråd la jag märke till området mellan Alvik och Stora mossen när jag åkte tunnelbana. Där är det lite ruffigt med klotter och arrivas uppställningshallar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.