Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PlaneringsStrategi

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hejhopp!

Planeringsstrategi/Planeringsmetodik!

Alla är vi såklart olika och visst, jag har också mina egna rutiner. Min värld och din värld är i ständig förändring, så också våra tankar runt detta med planering.

Jag tänker på planering inför det lite mer omfattande projektet.
-Hur planerar ni, i vilken ände börjar ni, hur lång framförhålllning till avresan, ETC,,,,?

Kort och gott, hur KAN en Planeringsstrategi se ut för DIG?

Jag kan hjälpa dig på traven med ett helt ostrukturerat och FIKTIVT!! projektexempel,,

Motivet är Vithövdad Havsörn.
Området är Zambezifloden i området runt Lake Kariba i Afrika.
Tidpunkten är Svensk höst (häckninig).
Ett visst eget kapital finns.
Projektets slutprodukt förväntas vara förutom egna minnen och uppevelser, en större utställning och en serie bildbaserade föredrag.
Etc,,,,

Hur skulle du strukturera upp tex detta tankeEmbryo?

Jag ställer frågan och startar tråden av mitt eget vida intresse för just Planeringsstrategi/Planeringsmetodik, men även för att det skulle kunna vara av värde för mig i den utbildning jag för tiden trixar mig igenom.

Mvh Niclas,

Senast ändrad:
Konstgjord andning pågår,.-,.-,.-,.- :)

Tänkte försöka blåsa liv i en ca ett år gammal tråd som inte kom ngn vart då.

Det handlar om hur ni ev lägger upp era planer vad gäller projekt, stora som små.

-Har ni ngt drömprojekt som ni siktar emot?
-Har ni små projekt som ni genomför lite i smyg?
-Hur planerar ni inför era mer/mindre seriösa dagsturer?

Hur går ni till väga?
-Planerar ni noggrant eller tar ni det som det kommer?
-Skriver ni listor eller håller ni allt i huvudet?
-
-
-

Mvh Niclas, som fortfarande är nyfiken..

Det är nämligen så att jag älskar att planera i alla möjliga situationer. Skriver listor i massor och projektbeskrivningarna/skisserna haglar..

Ngn fler som mig där ute bland tomtar och troll???

MVH Niclas,

Yes..

Kommer att satsa fult ut på naturfoto nästa år, då jag ständigt återkommer till mitt intresse av att vistas ute i naturen. Ett objektiv av kraftigare kaliber skall inhandlas och kunskap skall inhämtas. Blir nog en och annan mil bakom ratten, även om rovfåglar och annat vilt finns här i Skåne. Ett projekt är Lunnefåglar på rundö, något som du Niklas är väl förtrodd med, vad jag förstått. Finns de på någon närmare plats (sett geografiskt från Skåne??)

Men listan är som följer:

1. Inhämta kunskap och kännedom om olika arter
2. Investera i objektiv
3. Smacka upp gömslet
4. Vänta
5. Vänta
6. Fotografera blommor medans man väntar
7. Vänta
8. Ja! Där satt den

;)

Nej,, Lunde längre söderut har jag faktiskt ingen erfarenhet av, tyvärr. Runde ligger väl fortfarande en bit bort ifrån Skåne men rättså ok ändå kanske.

Fint med ett svar i min tråd:)!

Fint att höra att det är folk där ute som har planer!! Även om det inte handlar om försörjning så är det mycket i livet som är planer..

Det där med kunskap är ngt många med mig glömmer bort. Det krävs ödmjukhet att säga så så jag hänger på den linjen jag också! Kunskap är högst nödvändigt i detta game!!

Mvh Niclas,

ANNONS