Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plåtning av rumpa *asg* Tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbe.T

Aktiv medlem
Har fått i uppdrag av en kompis som jobbar med en ridsportsbutik att plåta lite ridbyxor på en modell.

Alla snuskgubbars dröm, få betalt för att plåta bakdelar ;P

Skämt åsido.

Hur gör man för att få bäst resultat så att byxorna verkligen kommer till sin rätta.

Ska vara bilder utomhus, vid ett staket o lite fina bakgrunder osv är det tänkt.

Kommer det behövas ngn reflexskärm eller så för att lyfta fram rumpan på bilderna?

Folk med erfarenhet får gärna skriva ner lite.

/Tobbe
 
ja, rumpor är svåra. själv brukar jag ha problem med skakninsoskärpa eftersom jag blir så skakig på handen. så jag rekommenderar minst 1/250. ibland dreglar jag på linsen också. så jag rekommenderar även papper.

mycket ja(g)... hihi
 
Varför tänker du bara rumpa? Ridbyxor är ju liksom längre än bara över baken och oavsett de är skinn eller tygskodda går ju sömmarna alltid minst en bit under knät iaf.

Jag har erfarenhet av ridbyxor och av att fota rumpor men inte i kombination;)
Skrev därför mest för att jag funderade på dina tankar om vad som bör synas och hur resultatet ska vara för att locka målgruppen.
Själv skulle jag inte lockas till att köpa nya ridbyxor för en bild som visade mest bara exponerade övre delen av dem. "Fel" bild skulle t o m kunna få mig att gå till en annan butik om jag behövde investera.
 
lottae skrev:
Varför tänker du bara rumpa?

Lite skämtprägel på det mest...

Men ridbyxor sitter så fasligt över just rumpan, så det är en viktig del av det hela att den blir bra på bild.

För att vara seriös nu..

Vad jag är rädd för är skuggor under rumpan, vid överkanten på låren typ.
Att sånt skall göra att det blir svårt att få till en bra bild.

O givetvis ska inte bilden bestå av enbart 2st skinkor ;P
Utan även ben osv skall vara med.

/Tobbe
 
Frågan är varför du måste ta från just det hållet, måste ju gå lika bra att ta rakt framifrån.

// Anders
 
Jag skulle nog använda mig av två reflexskärmar.
En som ligger på backen så att du inte får en stor skugga precis under skinkorna så att rumpan ser större ut än vad den är, man kan få en örfil för mindre, och en som man använder från sidan.

Greven
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.