Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Plåta Uggla, Lena och Darin.
- Trådstartare AWe
- Start datum
palatset
Aktiv medlem
Jag fick precis svar från EMA Telstar som arrangerar denna konsert. Det är inte tillåtet att ta med sig en systemkamera. Kameramobil eller enkel engångskamera kan eventuellt vara tillåtet. Artisten/banden beslutar själva om kameraförbud eller inte. Däremot kan man ansöka om fotopass på skivbolagen.
Humpe
Aktiv medlem
Det verkar tyvärr väldigt rörigt och varierande om man får fota på sådana tillställningar eller inte. Själv skall jag på Tältprojektet ikväll och står i valet och kvalet att ta med kameran. Det är oxå EMA Telstar som är arrangör så förmodligen är det inte tillåtet, tyvärr inte hunnit kontakta dem för att fråga. Däremot Winnerbäck jag var på tidigare i veckan som arrangeras av Unitedstage är inte alls så dryga. Där var det bara förbjudet med ljud och video upptagning, helt ok att fota på hur mycket man ville. Sådana arrangerör borde uppmuntras.
/H
/H
elof67
Medlem
Var på konsert!
Tjena
Jag var på konsert i fredags Darin, Lena PH och Uggla.
Jag hade fått låna svärfars kamera och objetiv D70 och ett 80-200 2.8 och ett 400-5.6
Då jag själv inte fått råd att köpa någon lång glugg än.allt var frid och fröjd jag stod och plåtade för fullt då kom det en vakt och knackade mig på ryggen .Jag fick inte fota med stativ.jag frågade varför?
Vakt citat:- Du får för bra bilder bara att packa ner stativet :-slut citat
Så det var bara att packa ner det och 400 och forsätta plåta med 200 och högt iso istället
och det blev några bra ändå
Tjena
Jag var på konsert i fredags Darin, Lena PH och Uggla.
Jag hade fått låna svärfars kamera och objetiv D70 och ett 80-200 2.8 och ett 400-5.6
Då jag själv inte fått råd att köpa någon lång glugg än.allt var frid och fröjd jag stod och plåtade för fullt då kom det en vakt och knackade mig på ryggen .Jag fick inte fota med stativ.jag frågade varför?
Vakt citat:- Du får för bra bilder bara att packa ner stativet :-slut citat
Så det var bara att packa ner det och 400 och forsätta plåta med 200 och högt iso istället
och det blev några bra ändå
Bilagor
peber
Aktiv medlem
Det är spännande det här med vad som egentligen gäller... Jag var på konsert i fredags; Van Morrison i Slottsskogen i Göteborg, kanonkonsert! Jag hade kollat med ticnet innan om det var totalt fotoförbud och svaret var att ja, det var det. Väl på konserten så knäpps det flitigt både med vanliga digitalkompakter samt även systemkameror (nej, det var inte pressfolk!). Inga vakter reagerade... Sommarnatten lystes även upp av mobiltelefondisplayer som hölls upp ovanför huvudhöjd. Trist att man är så lydig och hade lämnat kameran hemma...
Hur kollar man bäst upp sånt här innan? Ska man gå på arrangören? Skivbolaget? Eller brukar ticnet & co ha koll? Och är det möjligt för en glad amatör att få fotopass?
Ursäkta om jag ytterligare driver iväg tråden från ämnet, kan ta detta i en ny tråd om så krävs. Vill gärna veta...
/P
Hur kollar man bäst upp sånt här innan? Ska man gå på arrangören? Skivbolaget? Eller brukar ticnet & co ha koll? Och är det möjligt för en glad amatör att få fotopass?
Ursäkta om jag ytterligare driver iväg tråden från ämnet, kan ta detta i en ny tråd om så krävs. Vill gärna veta...
/P