Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

plåta snoken

Produkter
(logga in för att koppla)

bforsmark

Avslutat medlemskap
Hur gör man på bästa sätt för att locka till sig snok till en vald fotoplats?

Det finns gott om snok i området problemet är att de ser mig innan jag ser dem :S så jag tänkte prova med åtel, gömsle och tele metoden..

Åtel:
- Äter de as t.ex. en död råtta?
- En skål vatten?
- Mörk flat sten att sola på?

Eller andra sätt?

Bind fast en mus i ett snöre eller liknande. Har haft liknande fundering när det gäller rovfåglar.

Död då hoppas jag?

E de inte risk att Mr Snok sväljer snöre och hela kittet?

.. skulle kännas mindre bra..

bforsmark skrev:
Död då hoppas jag?

E de inte risk att Mr Snok sväljer snöre och hela kittet?

.. skulle kännas mindre bra..

Ta ståltråd, då blir den lättfångad och du kan lätt forma honom som du vill när han svalt bytet ;).

Ler lite när jag läser svaren. Min personliga erfarenhet är att snokar gärna ligger på samma plats. Hitta en plats och vänta ut snoken:)

Najsig spanande snok! :)

Lycka till att medfå snokarna att äta as säger jag bara ;-) Tror att det är ett slöseri med tid, tyvärr.

Även jag skulle gärna plåta lite ormar, men har aldrig lyckats stöta på nån med kameran med mig.

Du är för sent ute

Gå ut några av de första riktigt soliga dagarna på våren innan det har blivit varmt. Då ligger ormarna och solar och flyttar sig inte i första taget.När temperaturen stiger blir de piggare och smiter undan när du kommer i närheten.

.

Anlagda våtmarker brukar vara fina ställen att leta snok på,gott om grodor och annat "smackens" där

Haha ståltråden måste jag pröva ;) kanske går att forma till en ny snygg kamerarem :D

Jo att de är varska och raska därifrån har jag fått erfara!

Då tror jag att jag hoppar de där med döda gnagare och ger mig på lite hårdkokt smyjakt istället :)

Ha de fint

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar