Annons

pixxass.de

Produkter
(logga in för att koppla)

0ddish

Medlem
Måste bara hylla denna underbara affär! Beställde förr förra helgen, tog 5 bank dagar innan dom hade fått mina pengar, skickade allt igår och jag fick det idag.. Hade en bra mail kontakt med dom, dom svarar i princip direkt mellan 9-17..

Jag beställde en 400d med kitobjektiv, 2gb kort, väska och sen batterigrepp med extra batteri.. giock på 8600kr skulle ha kostar 11 500 i sverige..

Tjänade 3000kr, garanti och allt har jag.. rekommenderar starkt pixxass.de!
 
Låter bra! Har inte testat pixxass själv, men de har fått bra betyg på Prisjakt.

Men är det nån som vet varför det alltid är så krångliga betalningsalternativ när man handlar från Tyskland? Gå in på tyska eBay till exempel. Där finns knappt en kotte som accepterar PayPal.
Har de inte hört talas om kreditkort i Tyskland?
 
0ddish skrev:
Måste bara hylla denna underbara affär! Beställde förr förra helgen, tog 5 bank dagar innan dom hade fått mina pengar, skickade allt igår och jag fick det idag.. Hade en bra mail kontakt med dom, dom svarar i princip direkt mellan 9-17..

Jag beställde en 400d med kitobjektiv, 2gb kort, väska och sen batterigrepp med extra batteri.. giock på 8600kr skulle ha kostar 11 500 i sverige..

Tjänade 3000kr, garanti och allt har jag.. rekommenderar starkt pixxass.de!

Kul att höra! Jag har också kikat på just pixxass.de och funderar på att beställa därifrån. Det verkar vara en mycket bra postorderfirma.

Hur är det med betalningssätten, går det att betala i förskott och få allt hemskickat eller hur gjorde du Wille? Jag är inte så haj på tyska.
 
Här på FS har jag bara sett ett negativt inlägg om Pixxass (och det gällde strul med betalningen), annars verkar alla väldigt nöjda. Mitt köp fungerade också smärtfritt och det kändes extra bra att inte behöva betala in pengarna i förskott.

När jag handlade mycket på eBay för ett par år sedan gjorde jag samma observation angående tyskarna. Vad det beror på att PayPal är så sällsynt vet jag inte, men jag tyckte mig också lägga märke till att de (tyskarna alltså) ofta inte ville sälja utanför Tyskland.

Pär: om du gör en sökning på Pixxass här på forumet så kommer du att hitta all info du behöver. Och ja, du kan handla via postförskott från dem och betalar kontant när budkillen dyker upp vid dörren.
 
BEtalningarna är C.O.D= cash on delivery, du betlar helt enkelt när paketet kommer.. Annars kan du betala i förskott, tar lite längre tid men då slipper du vara hemma när paketet kommer..
 
0ddish skrev:
BEtalningarna är C.O.D= cash on delivery, du betlar helt enkelt när paketet kommer.. Annars kan du betala i förskott, tar lite längre tid men då slipper du vara hemma när paketet kommer..


Krånglade lite med leverans trots att jag adresserade till morsan och farsan, transportbolaget hade ingen dörrkod och de (glömt vilket bolag som levererade)orkade visst inte ringa och medela att de var på G, men det löste sig med två dagars försening.Tycker trots allt det funkade bra.Hade jag vetat om att de inte ringde hade jag angett dörrkoden.
 
Smidigt! Rekommenderas!

Nu har jag fått min leverans från pixxass. Allting funkade precis så smidigt som man kan förvänta sig. Betalade i förskott (från "ePlusgiro"), och de hade pengarna på sitt konto efter en vecka. Tog ju en stund för pengarna att komma fram, men jag slapp springa runt med 23000 i plånboken och vänta på UPS. Pixxass skickade grejerna direkt när de fick pengarna, och leveransen med UPS gick på två dygn. Jag tog leveransen till jobbet, där det alltid finns folk som tar emot i postrummet, och det gick hur smidigt som helst.

Så i helgen blir det till att leka lite med mina nya EFs 17-55 IS och EF 100-400 IS. :)
 
Jag har haft problem!

Beställde en Canon EF 24-70/2,8L för ett tag sedan. Leveransen gick snabbt och jag betalade kontant vid leverans. Så långt allting väl. Problemet var att zoomringen kärvade så jag visade upp gluggen för Canonverkstaden i Mölndal. De troddee att några kablar i objektivet satt löst och kom i kläm vid zoomning, därav kärv zoomning. De tyckte att jag skulle skicka tillbaka objektivet och få det utbytt, vilket jag gjorde efter kontakt med Pixxass. När de fick tillbaka objektivet påstod de att de inte hittade något fel på det och ville inte byta ut det utan erbjöd sig skicka tillbaka pengarna med avdrag för frakt (tur och retur). De skulle också dra av pengar för motjusskyddet som de ansåg vara repat av mig, vilket de inte var. Det tog flera dagar av böner, hot och övertalning att få dem att skicka ett nytt objektiv. Dock blåste de mig på huvuddelen av min kostnad för returfrakten av det defekta objektivet trots att det står klart och tydligt i deras villkor att de ska betala den i händelse av reklamationer av defekta varor. Ett annat problem var att ansvarig chef inte kunde tala engelska och inte kunde kommunicera direkt med mig.
 
Hur betalar man med Cash on Delivery på Pixxass? Jag beställde prylar och fick nån slags Check/Money order payment method. När jag mailade och frågade om det inte gick med Cash on Delivery istället svarar de nej?? Men hallå? Varför? Nån som beställt där nyligen??
 
Tog en snabb koll på deras hemsida och det verkar som om COD-alternativet är borttaget för länder utanför Tyskland. Tråkigt i så fall.
 
Jag fick nyligen svar från Pixxass att de hade haft mycket problem med att folk inte betalade sina grejor, utan UPS fick ta leveransen tillbaka till Tyskland. Därför har dom tagit bort det alternativet sedan ett par veckor tillbaka. Synd, för det var himla smidigt och leveranserna gick då även väldigt fort.
 
Jäkligt synd. Nu försöker jag med direktbetalningsalternativet och det var krångligt med diverse BIC-koder osv.

Nästa gång blir det nog AC-Foto istället (om man nu kan betala med kort där).

Tack för hjälpen!
 
mikael_in_action skrev:
Jäkligt synd. Nu försöker jag med direktbetalningsalternativet och det var krångligt med diverse BIC-koder osv.
Jag betalade direkt senast jag beställde från pixxass och jag kan inte påstå att det var jättejobbigt, tvärt om.
Allt du normalt behöver ge din bank är en IBAN-kod, den innehåller exakt all information som behövs för att nå mottagaren (hos Nordea var det dessutom gratis att göra överföringen om man gjorde det med IBAN).

Deras IBAN ser ut så här: DE37870500003510003925, det är ju bara marginellt jobbigare att knappa in den än ett kortnummer.

Edit: Tror för övrigt det gick på 3 bankdagar för mig men jag kan ha haft tur. Värt att notera är att Nordea hade ett alternativ "express" som de tar en massa betalt för, det innebär inte på något sätt att det tar färre bankdagar att göra överföringen, bara att de inte väntar med att starta överföringen förrän nästa gång klockan blir 10:00. Hade känt mig grymt lurad om jag valt det alternativet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.