** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Pixo 40 GB

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns en knapp som heter "http://", klicka på den, skriv sen in texten och tryck "ok", klistra sen in länken och tryck "ok", klart.

Gammal tråd, men jag lyfter den igen.

Fick du nåt svar Jonas? Är det nån som har nåt att säga om Pixo som externt lagringsmedia?

Funderar själv på vad man ska skaffa som lagring/backup vid resor och liknande. Vill inte lägga alltför mycket pengar på det, och kan nog klara mig utan finesser som MP3 och filmvisning och liknande. Bildskärm för granskning av bilder behöver jag nog inte heller, men jag vill kunna "se" att bilderna först över och att de faktiskt finns på den externa enheten (mest för den psykologiska faktorn).

Jag håller helt och fullt med dig Robert, skulle också vilja ha ett bärbar lagringsutrymme, men MP3 klarar jag mig utan .....
Finns det fler bra alternativ, nån som känner till ??

Jag skall vara i strömlöst land över en månad. för att klara det köpte jag en 40GB X's Drive II USB 2.0 från Zebramedia. Det finns en tillsats så man kan köra den på 8 vanliga AA-batterier om det inbyggda, som ska räcka 1,6 tim tar slut.
pris totalt med frakt 1670 kr.

Jag har testat litegrann, och den gör vad den ska. Läser från kort och sparar, samt läser ner till datorn.

hälften av oss har recenserat.

Jonke O skrev:
Har inte fått nått svar än men jag vet minst 2 som har en Pixo på fotosidan

Sådär, nu finns det en recension av min PIXO Instant Disk 40GB. Jag beställde den ungefär vid tiden då denna tråd skapades.

Ställ gärna frågor om recensionen verkar konstig. Jag var lite "yrslig" när jag skrev den.

Den kör FAT som filsystem på gott och ont. Det gör nog alla diskar av den här typen. Är man lite slängd i DOS kan man formattera om den från XP, men får då bara ut 32MB. Det finns verktyg på tillverkarens hemsida om man inte har tillgång till en dator med Win95.

Tackar så mycket för recensionen.

Fy fan vad trög man känner sig ibland... :))))
"Hälften av oss har recenserat"????? Funderade en stund innan "kronan" ramlade ner :))))

Ja nu blev jag ännu mer intresserad av den, har ju som sagt inget större behov av att visa bilder eller lyssna på musik. Det enda jag igentligen saknar är en tv-utgång.

Sitter batteriet så man kan ta bort det och byta det eller??? Skulle man isåfall kunna göra ett batteripack av vanliga batterier och koppla in för extra ström??

/Jonas

Jag har inte öppnat för att se hur lätt det är att byta/komplettera batterier. Jag hade en incident med en iBook en gång som något minskade min iver att skruva i fungerande saker. :)

För den hugade brukar det inte vara några problem med just batterier. Totalt 8st "glasögonbågsskruvar" håller höljet på plats, varav det förmodligen räcker att lossa 4... nej nu fick du mig nästan intresserad! ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar