Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pixmania

Produkter
(logga in för att koppla)

Emthap

Aktiv medlem
Väldigt snabb och bra leverans! Det tog bara fyra dagar från beställning till leverans vid dörren. Sedan packade jag upp objektivet jag köpt och så fungerade inte zoomen! Nåja sådant händer, jag stack iväg dagen efter och skickade tillbaka objektivet.

Nu börjar eländet.........

Det tar c:a en månad och tjugo samtal innan jag får reda på att jag ska få tillbaka mina pengar. Sen tar det två veckor till innan pengarna är på kontot igen. Jösses! Jag har hela tiden hållit en civiliserad ton mot personalen på Pixmania, det är ju inte deras fel hur deras arbetsgivare lagt upp hanteringen. Vid mina sista samtal med Pixmania komer de till och med ihåg mitt namn så tydligen har man lämnat något avtryck i deras gigantiska system. Jag har vid varje samtal sakligt berättat om mitt missnöje med deras service gällande vad de kallar "After Sales". Vidare informade jag om att denna text skulle författas som reklam för Pixmania och nå c:a 70´000 fotografer.

Inte mycket att göra åt, Pixmania kommer inte att ändra sig på något sätt. De säljer ju saker billigare än många andra, men förvänta sig service kan man tydligtvis inte göra (det kostar ju).

Självklart borde jag kollat upp dem mer noggrant, jag visste inte ens att det var ett franskt företag när jag beställde.

Kontentan är att allt funkar så länge det funkar!

Blir det problem så kan man glömma allt vad service heter. Å andra sidan handlar de inte om en hjärt/lungmaskiner så det är definitivt ett
I-lands problem. Men ett störigt sådant!
Jag Förväntar mig mycket bättre service när jag handlar, ska de vara på detta viset, ska det det va va va ??

Pixmania ne mérite pas des clients!
Brûlure dans le pixmania d'enfer!

What ever, ville bara varna andra som inte har samma tålamod som jag haft.
 
Verkar ju som de blivit bättre ivarje fall med leveranserna. De had dåligt rykte när de startade i Sverige. Antar att det är problemet med att handla utomlands, att supporten aldrig fungerar tillfredsställande. Bra att du fick tillbaka pengarna ivarje fall.
 
Jag har haft liknande problem med Pixmania, det är enligt mig ett skitföretag.

Jag handlar numera mest från USA, B&H samt Adorama och liknande ställen när jag handlar utomlands, och från dom har jag bara gott att säga, suverän support.

kent.
 
Zoso skrev:
Jag har haft liknande problem med Pixmania, det är enligt mig ett skitföretag.

måste hålla med. beställningen går igenom och pengarna dras samma sekund, sen ligger varan på lagret, och bara ligger och ligger... va #%!&$ är det som händer, ringer man o frågar, och kundtjänst har ingen aning... nu har jag avbeställt produkten, eftersom de uppenbarligen inte lyckas leverera. ska bli spännande att se hur lång tid det tar att få tillbaks pengarna...
 
Det är då jag tänker att det är skönt med en lokal handlare, det jag förlorar på gungorna får jag igen i karusellen. Klart alla vill spara en spänn på nätet, men värdera det i odebiterbara timmar av strul, oro och upplevelsen av att ha blivit blåst - tid som du får pynta för. Nätbutiker i all ära, men åtminstone jag tycker att en kunnig handlare av kött & blod i din närhet kan vara värd en extra hundring. Liksom lättare att spänna blicken i en människa och vifta med en defekt vara än att göra samma intryck via mejl... Finns förstås flera webproffs, synd att Pixmania inte tycks sortera bland dem. Vad jag ville komma till är att samma regler gäller på nätet som i den andra världen: Ta i och markera ditt missnöje, ha på fötterna vad gäller ditt konsumentskydd. Tveka inte att dra in kommunens konsumentvägledare eller juristen på din bank. Din summa kanske är liten, men multiplicera den med alla andra som blir blåsta och det blir snart dagens goda gärning att sätta dit bluffarbolaget. Du som fotograf har ett behov, nätbutiken ska vara din resurs att fylla det behovet. Punkt!

Kokko
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.