Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pitebor, visst finns ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

CyberPet

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle göra ett litet upprop efter lite Pitebor. Kanske man kan träffas, klämma på varandras kameror. Åka ut och fota, osv.

Är nyinflyttad så jag vet absolut inte var man ska hitta fina motiv, sådär för lite "turistbilder" att locka svärmor med, så hon kommer och hälsar på i sommar (de bor i Kanada).

Lulebor får såklart också vara med, om det blir lite sparsmakat med Pitebor. Är ju f.d. Lulebo av födsel och ohejdad vana.

Hej Petra!
Jag är en inflyttad Pitebo själv.
Kommer även jag från Luleå kommun.
Jag har bott här i Piteå sedan september 1994.
Kanske jag kan tipsa dig om någon plats i närheten som du kan åka till och fota.

Själv fotar jag mest dokumentation av samisk kultur. Men jag gillar även vardagsporträtt och annat som är kulturdokumenterande.

Min sambo har häst så jag fotar i den miljön ibland för att den är bildmässigt tilltalande.

Jag umgås även i muikerkretsar och där med finns bildmiljöer som lockar mig.

Som sagt berätta vilka miljöer du söker så ska jag försöka tipsa dig.

Lev väl!
Patrik

Hej Patrik!

Jag är faktiskt allätare. Vore jättekul att se vad du fotar (samisk miljö) och var du hittar den. Jag fotar allt som kommer i min väg typ. Är väl inte precis personen som orkar gå flera mil för att ta bilder då jag är handikappad, men i princip allt intresserar mig. Människor, djur och natur. Även mer abstrakta saker. Tja allt. :)

Jag är också paltätare men jag har deporterat mig själv till Luleå för studier.

Det värsta är att jag redan har börjat släpa fötterna efter mig. ("Lulehasafot").

Hur går det med fotosafaris i Piteå?

Petra jag komenterade din fyrbild.

Tidigare så fanns nyckeln på Shell i Jävre.
Det går säkert att ta reda på vart den finns nu,
om man skulle vilja fota innifrån fyren.
Eller till och med fota utsikten från fyren.

Några fler stopp om man skulle göra en fotosafari skulle kunna vara:

Bröstfallet vid Stockbäcken - enormt vacker fors.

Svensbylida - kulturmuséumet utanför Svensbyn.
dom har tex vattenkraftdriven spånhyvel för att göra takspån.

Patrik, varför inte träffas och dra ihop några stycken (en bil full eller så) och åka iväg på en liten tur? Behöver ju inte ta en hel dag i anspråk, men så pass att vi kan ha lite kul och fota lite?

Det är din tråd Petra så du får vara ordförande :)

En söndag mellan frunch och middag?

Intresse anmälan till Petra via denna tråd?

En söndag eftermiddag låter utmärkt!

Det enda jag kan säga med säkert är att den 29:e maj är jag inte här, då är jag i Stockholm och fotar lite brudpar. Men söndagen därpå vore helt okej (och förhoppningsvis lite bättre väder än vad vi har nu). Denna helg är mer att jag måste jobba lite, fast kan nog komma loss några timmar i värsta fall.

Jo, jag är född i Ö-vik. Flyttade från Ö-vik när jag var 3 år gammal till Skellefteå där jag bodde i 8 år. Så resten av tiden, 31 år har jag bott i Luleå. Det skulle jag kalla en livstid. Fast nu har jag flyttat till Piteå. :D

Tyckte det här lät som en kul ide så jag puffar lite för den.... skulle vara kul med lite fotokompisar...

Ja nu är sommaren över (nästan), i alla fall de flesta semestrarna, så det kanske går lättare att få ihop lite folk och träffas. Om inte annat bara för en fika till att börja med och sedan komma överrens om något fotoutfärd.

Annars tycker jag Svensbylida var ett rätt mysigt utflyktsmål i sommar, lite att se och dessutom har de ett café.

Nåja, jag är hemma i princip fram till slutet av oktober då jag troligen åker till Kanada i två veckor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar