Advertisement

Annons

Pirat batteri - kort drifttid!

Produkter
(logga in för att koppla)

RobbanT

Medlem
Är det fler som råkat ut för samma sak? Har en Canon 350 och köpte ett Batteri för Canon - NB-2L 1500mAh, via Kaffebrus. Batteriet går snabbt ned till en "blipp" på kamerans skärm trots att det knappt är använt 20-30 bilder (stänger av kameran emellan), Provade att ladda det sedan låg batteriet i kam en vecka visar "bara" en "blipp" utan att vara använt. Är det fel på batt eller??!

Jag köpte samma sort från kaffebrus...och det håller mycket längre än orginalbatteriet......tog ca 700 bilder på 1 laddning!
Det måste vara något fel på ditt!

Ja, det var dåligt. Inte försvarbart att ta betalt för!

Jag själv kör piratbatterier och har insett att de håller styrkan bättre än originalbatterierna.

Med min 1D så fotar jag nog i snitt 450 bilder per laddning. Men det beror ju såklart på miljoner faktorer,,

Mvh Niclas,

Jag har också handlat batterier till min 300D hos Kaffebrus. Båda två är bra och håller länge. Leveranstiden var mycket kort och jag är helt nöjd!

/mvh Catarina

Jag köpte samma sort från kaffebrus...och det håller mycket längre än orginalbatteriet......tog ca 700 bilder på 1 laddning!
Det måste vara något fel på ditt!

Har piratbatterier (från zebramedia, men iaf) som i början dog rätt fort (150 bilder kanske) och jag undrade om jag gjort bort mig men efter ett par laddningar kommer de allt starkare och har nu passerat orginalbatteriets driftstid... mycket spännande det här med kemi :)

Köpte ett till min 350d för ca 3 veckor sedan.. Har också märkt att det tar slut fort i jämförelse med orginalet. Fast har hittils skyllt det på att jag kanske tagit lite mer blixtbilder nu när det börjat mörkna. Kanske ska kolla upp det.

Kaffebrus & batt.

Mailade Henrik på Kaffebrus i går fick svar idag att de skickar ett nytt batteri.
Det tycker jag är snabbt och proffsigt agerat, (får se när batt kommer) funkar det så är de verkligen några att rekommendera.

RobbanT skrev:
Är det fler som råkat ut för samma sak? Har en Canon 350 och köpte ett Batteri för Canon - NB-2L 1500mAh, via Kaffebrus. Batteriet går snabbt ned till en "blipp" på kamerans skärm trots att det knappt är använt 20-30 bilder (stänger av kameran emellan), Provade att ladda det sedan låg batteriet i kam en vecka visar "bara" en "blipp" utan att vara använt. Är det fel på batt eller??!

Jag tror inte att det är något fel på ditt batteri. Pirat batterierna till Canon 350D brukar ha en lägre spänning 7.2 volt istället för 7.4 volt som är original vilket gör att batteri indikatorn i displayen inte visar rätt.
Det finns fler här på forumet som inte kan ladda ur sina bilder från kameran med priatbatterier pga detta men det går fortfarande at ta kort.

Tack, jag skall max testa batteriet och se vad det presterar. Man blir dock lite orolig när man är borta och har osäker batteri status.

För övrigt så fick jag idag ett nytt batteri av Henrik på Kaffebrus. Verkligen bra service nivå.

Re: Re: Pirat batteri - kort drifttid!

magzon skrev:
Jag tror inte att det är något fel på ditt batteri. Pirat batterierna till Canon 350D brukar ha en lägre spänning 7.2 volt istället för 7.4 volt som är original vilket gör att batteri indikatorn i displayen inte visar rätt.

Detta borde inte vara fallet eftersom det är samma kemi i pirat- och originalbatteriet.

Har du mätt upp skillnaden med multimeter?

Eftersom både pirat och original är Li-jon batterier är spänningen den samma, även om uppgiven spänning skiljer.
Däremot kan kapaciteten variera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar