Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Phottix Batterigrepp BP-550D till Eos 550D / Eos 600D

Produkter
(logga in för att koppla)
(Vad Canon menar är att om en pryl från Canon förstör kameran så står Canon för reparationen. Typ om ett batteri läcker. juristspråk är alltid väldigt hemskt, tråkigt och elakt. du behöver inte vara rädd för saker bara för att de inte är Canon original)

Nej, jag har inte testat :)
 
Jag har inte testat det på en 600D, men det till min 550D funkar hur bra som helst. Har ett originalbatteri samt tre piratbatterier och de har aldrig klyddat! :)
 
Så bra! Borde väl inte vara några problem att använda på en 600D då. Är det inte samma batterigrepp och batterier på 550D och 600D?
 
Så! Slog till på ett batterigrepp från Phottix. Vad fick ni pröjsa för de som ni köpte? Upp mot 600 kr?

Vet inte Canon säger om att använda icke-original batterigrepp. Kanske kan använda originalbatteriet i det som jag har köpt. Samtidigt tycker jag inte att det vore några konstigheter att använda icke-original batterier i kameran/greppet. Kanske blivit för nojig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.