ANNONS
Annons

Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du ska lära dig photoshop så skulle jag rekommendera att du följer olika tutorials som går att hitta på internet och på det viset kommer du tillslut veta en hel del.

DU kan använda en bok som uppslagsverk. Tex Photoshop x bible.
 
TomasT ..

har du några konkreta exempel på dessa tutorials eller kanske en länk?

//Han som förstör mer än vad han förbättrar i Ps
 
lukin skrev:
Jag trodde det var uppenbart. Den följer med när man köper programmet.

Javisst.. Men den är knappast ett under i den ädla konsten att lära ut Photoshop i sig. Utan mer en översikt av de olika funktionerna. Varför tror du det finns ett antal handböcker ??
 
filter till adobe

vart kan man hitta filter till adobe ???
det ska finnas ett som vänder ens bider till E6 liknnade bilder

mvh
freddy
 
Adobes "Allt i en bok" är rätt bra böker som beskriver olika moment och det medföljer en CD med övningarna i boken.
Allt i en bok
Photoshop 7 har dock inte kommit på svenska ännu, men engelsk version finns.
 
Vad gäller böcker: glöm inte biblioteken. Bra ställe att testa olika böcker. Tänk på att de kan låna hem från andra bibliotek. Kolla vad som finns på http://www.bibliotek.se .

De brukar ta emot inköpsförslag med. Men räkna med att bibliotek har en stark tendens vara långsamma.
 
Jeppe skrev:
Javisst.. Men den är knappast ett under i den ädla konsten att lära ut Photoshop i sig. Utan mer en översikt av de olika funktionerna. Varför tror du det finns ett antal handböcker ??

Ja, men frågan var just var man hittade en instruktionsbok.
 
Lana det du hittar pa bibblan...
Ga och las lite i tidnings literatur pa bibblan
Kopiera om det behovs

Kolla pa olika material nar du fatt lite kott pa benen... om du nu ska kopa sa borde du ha lite forkunskap sa att du inte klipper en bok som e under din forvantan...

Boken som kommer me programmen ar sallan bra...
Jag koper i regel "visual quick pro guide to ..." en tre fargad serie med lila vitt o gront pa omslagen... de rockar tycker jag...

peronligen har jag typ 6 olika av dem o de har verkligen hjalpt mig att "fa loss tummarna"...

ett gott riktmarke ar att for varje timme du spenderar i boken bor man spendera tre i programmet...

e det retushering o div bild bearbetnong sa kolla me dina foraldrar om de har gammla upprivna bilder du kan scana o fixa till... valdigt bra att borja med natt som e svart o nasan omojligt...


Annars finns det gott om tutorials & hjalp online... och tom pdf filer som bocker att lasta ner pa div. icke cosher file sharing stallen...

smiles

Timo
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.