Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop engångsköp

Produkter
(logga in för att koppla)

Canalog

Aktiv medlem
Jag har sett på FaceBook att dett börjar komma reklam/annonser om engångsköp av Adobes produkter...Inte para Photoshop, utan Creative Cloud, Adobe Acrobat mm.

Är detta seriöst? Är det alltså idé att sluta betala års-/månadsvis och göra ett "engångsköp" ? Jag såg i nån annons att Photoshop kunde man på detta sätt för ca 400 spänn (priset på ca 2500 var överstruket för att indikera kraftig prissänkning). Sker detta med Adobes goda minne??

Skärmavbild 2023-08-04 kl. 05.58.24.png

Med tanke på att ps och lr kostar 120kr per månad (det billigaste paketet) så känns 400 kr som en scam.
Engångsversionen av ps är ett separat program, prenumerationsversionen går inte att köpa någonstans. Om det gick skulle ingen prenumerera, liksom. 🙂

Så ja, det är fejk.

Med tanke på att ps och lr kostar 120kr per månad (det billigaste paketet) så känns 400 kr som en scam.
Engångsversionen av ps är ett separat program, prenumerationsversionen går inte att köpa någonstans. Om det gick skulle ingen prenumerera, liksom. 🙂

Så ja, det är fejk.
Bra, skönt att höra att min misstanke verkar riktig.../B

Jag har sett på FaceBook att dett börjar komma reklam/annonser om engångsköp av Adobes produkter...Inte para Photoshop, utan Creative Cloud, Adobe Acrobat mm.

Är detta seriöst? Är det alltså idé att sluta betala års-/månadsvis och göra ett "engångsköp" ? Jag såg i nån annons att Photoshop kunde man på detta sätt för ca 400 spänn (priset på ca 2500 var överstruket för att indikera kraftig prissänkning). Sker detta med Adobes goda minne??

Visa bilaga 171028

Du kanske får en länk till en torrent på Piratebay som du annars kan googla dig till och instruktioner till hur du installerar en illegal kopia. Många gör ju så och slipper prenumeration.

Som företag tror jag att man fortfarande kan köpa t ex PS istf att ha prenumeration men jag vet inte ifall det krävs att man isf köper X antal licenser eller om det räcker med 1. Däremot lär de annonser du ser på FB etc vara scam.

Visa bilaga 171028

Adobe produkter kunde man köpa med engångs licenser tidigare och för Photoshop priset var över 10 000 kronor.
Numera det går INTE att köpa engångslicenser utan Adobe erbjuder endast abonnemangsvarianter (se nedan eller klicka för att komma till Adobe information). Kort och gott det är piratprodukter som erbjuds.

1691172718910.png

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar