ANNONS
Annons

Photoshop Elements 7 - bra bok

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Tänkte skaffa mig en bra bok för att öka mina kunskaper i bildbehandling och då framförallt i det verktyget jag använder; Elements 7

Gjorde en snabb sökning på bokus och fann massvis av böcker (de flesta på engelska dock) och blev lite villrådig.

Finns det någon här på FS med lite erfarenhet i frågan?
Såg Scott Kelby's bok och jag är bekant med hans sätt att skriva men den boken var inte utgiven än. Skall man vänta eller finns det andra bra böcker? Finns det böcker i ämnet på svenska som är bra?

tack på förhand

Ännu har det inte kommit ut så mycket om PSE 7 och inte något på svenska. På svenska kommer det aldrig särskilt mycket och det enda jag tycker är något att ha är Scott Kelby och möjligen Adobes "Classroom in a Book". På engelska brukar jag köpa "The Missing Manual" av Barbara Brundage till varje ny version. Det är en grundbok som går igenom hela Elements in i minsta detalj. Ibland köper jag också "Advanced Photoshop Elements X for Digital Photographers" av Philip Andrews (det finns även en grundbok, men den vet jag inget om) och "Adobe Photoshop Elements X - Maximum Performance" av Mark Galer.

Förutom böcker finns det ju många sajter på internet med videoguider om både Elements och bildbehandling överhuvudtaget.

Just "Advanced Photoshop Elements 7 for Digital Photographers" av Philip Andrews kikade jag lite på. Hur är upplägget i dessa böcker?

Boken verkar komma 15 dec, kan förbokas på amazon.co.uk och kostar £15.70

Senast ändrad:
Bildbehandling PSE

Tänkte skaffa mig en bra bok för att öka mina kunskaper i bildbehandling och då framförallt i det verktyget jag använder; Elements 7

Gjorde en snabb sökning på bokus och fann massvis av böcker (de flesta på engelska dock) och blev lite villrådig.

Finns det någon här på FS med lite erfarenhet i frågan?
Såg Scott Kelby's bok och jag är bekant med hans sätt att skriva men den boken var inte utgiven än. Skall man vänta eller finns det andra bra böcker? Finns det böcker i ämnet på svenska som är bra?

tack på förhand

Tidningen Digital Foto har i varje nummer ett kursavsnitt, vilket under 08 övervägande behandlat PSE6. Utöver det tryckta kursavsnittet bifogas också en dvd-skiva, även den har exempel på bildbehandling med PSE6. Det finns skäl att antaga att under 09 kommer PSE7 att behandlas.
torparen

Tidningen Digital Foto har i varje nummer ett kursavsnitt, vilket under 08 övervägande behandlat PSE6. Utöver det tryckta kursavsnittet bifogas också en dvd-skiva, även den har exempel på bildbehandling med PSE6. Det finns skäl att antaga att under 09 kommer PSE7 att behandlas.
torparen
Tack för tipset Torparen

Jag beställde "Advanced Photoshop Elements 7 for Digital Photographers" av Philip Andrews från Amazon (uk) som kom dagen innan julafton. Håller på att plöja igenom den och den är precis vad jag var ute efter. PS Elements är ett kraftfullt redskap och boken lär ut en hel del som jag inte hade en aning om. Rekommenderas verkligen (så här långt i alla fall)

Kelby förklarar gärna steg för steg exakt vad man ska göra för att uppnå ett visst resultat, men man får ingen större överblick eller förståelse för vad man gör, eller varför.

Finns det någon annan bra pedagog som mer går igenom hur elements är uppbyggt och vilka regigeringsmöjligheter som finns, dvs. något lite mindre resultatorienterat?

Kelby förklarar gärna steg för steg exakt vad man ska göra för att uppnå ett visst resultat, men man får ingen större överblick eller förståelse för vad man gör, eller varför.

Finns det någon annan bra pedagog som mer går igenom hur elements är uppbyggt och vilka regigeringsmöjligheter som finns, dvs. något lite mindre resultatorienterat?

Jag tycker jag själv är en bra pedagog (om man jobbar med något är det ju bra att tycka man själv är duktig). Min kurs löser precis exakt det du frågar efter.

http://www.bildbehandla.se/dvd/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar